سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



ابتلای 71 درصد زنان مبتلابه اچ.آی.وی از همسر


سلامت نیوز: رئیس اداره کل کنترل ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دلیل ابتلای 71 درصد زنان مبتلا به اچ.آی.وی/ ایدز را از طریق همسران آنان عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عباس صداقت روز سه شنبه در نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی اظهارکرد: شوهران این زنان به دلیل اینکه خودشان به اچ.آی.وی مبتلا هستند، این ویروس را از طریق رابطه جنسی محافظت نشده به همسر خود منتقل کرده اند.صداقت، ایدز را تنها یک عفونت ندانست بلکه این معضلی عنوان کرد که با مسائل پیچیده ای همچون اعتیاد در ارتباط است. وی، این موضوع را نیازمند مداخلات جدی دانست و اینکه آگاهی دختران ، پیش از دواج نسبت به مسائلی همچون اعتیاد به عنوان یکی از علل ابتلا به اچ. آی. وی/ ایدز را بسیار مهم دانست.

**تولد نوزادان مبتلا به اچ.آی.

ویصداقت به نوزادانی اشاره کرد که از مادران مبتلا به اچ.آی .وی / ایدز به دنیا می آیند.رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد : کارشناسان و پزشکان در مواجهه با زنان باردار باید همواره احتمال ابتلای مادر به اچ.آی.وی را در نظر بگیرند و هنگام مراجعه او، آزمایش ایدز را لحاظ کنند.وی ادامه داد: اگر مداخلات درست کارشناسانه برای مادر مبتلا وجود داشته باشد، احتمال اینکه عفونت به فرزندش منتقل شود به کمتر از 2 درصد خواهد رسید.وی در این رابطه توضیح داد: مداخلات علمی در ابتدای بارداری، هنگام زایمان و پس از زایمان می تواند از تولد نوزاد مبتلا به اچ .آی. وی جلوگیری کند و حداقل، نوزاد سالم به دنیا بیاید.صداقت تاکید کرد: تمام این مراحل و خدمات از سوی وزارت بهداشت به صورت رایگان در اختیار مادران قرار می گیرد.

**تفاوت آمار جهانی مبتلایان با آمار منطقه

رئیس اداره ایدز در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد که شمار مبتلایان به اچ.آی.وی/ ایدز در جهان از سال 2000 کاهش یافته است؛ این در حالی است که این موضوع در سطح منطقه شمال آفریقا و مدیترانه شرقی متفاوت است.این کارشناس ایدز از دلایل مهم این موضوع را مسایل اجتماعی همچون عدم آگاهی، وضعیت اقتصادی، سن ازدواج و طلاق اعلام کرد.

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیرا اعلام کرد که بیش از 50 هزار مبتلا به اچ.آی.وی/ایدز در کشور ناشناخته مانده اند و می توانند ویروس ایدز را گسترش دهند.سیاری افزود: در زمان حاضر تخمین زده می شود که بین 80 تا 90 هزار تن در کشور با اچ آی وی زندگی می کنند این در حالی است که فقط 29 هزار و 414 مبتلا در کشور شناسایی شده اند و بیش از 50 هزار تن نیز ناشناخته اند.نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی امروز در سالن همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی ایران برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
100 درصد مردان و 60 درصد زنان غربی زنا می کنند !!