کراس/ قهرمانی «مارک مارکز» در مسابقه جایزه بزرگ آرژانتین


کراس/ قهرمانی «مارک مارکز» در مسابقه جایزه بزرگ آرژانتینپدال/ مارک مارکز رقابت‌های موتوجی‌پی جایزه بزرگ آرژانتین را به نام خود ثبت کرد. این موتورسوار اسپانیایی تیم هوندا که در مسابقه تعیین خط هم حائز بهترین زمان شده بود، با این پیروزی صدر جدول رده‌بندی فصل را در اختیار گرفت تا در ۲۳ سالگی راهش برای سومین قهرمانی جهان هموارتر شود. او با ثبت زمان ۳۴ دقیقه و ۱۳ ثانیه و ۶۲۸ هزارم ثانیه و حدود ۸ ثانیه اختلاف با روسی از تیم یاماها، با اقتدار بیست و پنجمین عنوان خود در مسابقات جایزه بزرگ را به‌دست آورد.

اما والنتینو روسی که این هفته ۲۰ سالگی حضورش در رقابت‌های جایزه بزرگ را جشن گرفته با بهره از سانحه‌ای که در دور آخر بین آندریا دُوی‌زیوسو و آندریا یانونه، موتورسواران ایتالیایی تیم دوکاتی پیش آمد، جایگاه دومی را از آن خود کرد و ۲۰ امتیاز ارزشمند به‌دست آورد.

دَنی پدروسا دیگر موتورسوار هوندا هم در رده سوم قرار گرفت و این درحالی بود که خورخه لورنزو، مدافع عنوان قهرمانی جهان در این مسابقه بدشانسی آورد. این موتورسوار اسپانیایی تیم یاماها در دور پنجم از پیست خارج شد و به ناچار کنار کشید. لورنزو تا زمان حادثه در رده ششم قرار داشت.

رقابت‌های موتوجی‌پی در آرژانتین روالی منظم ندارد و هیچ‌گاه بیش از سه مسابقه جایزه بزرگ به صورت متوالی در این کشور برگزار نشده است. پس از نخستین دوره در دهه ۶۰ میلادی، برگزاری مجدد این مسابقات با نوزده سال انتظار همراه بود. در سال ۱۹۸۲ این کنی رابرتس بود که در پیست آرژانتین به قهرمانی دست یافت.
این موتورسوار کالیفرنیایی با سه عنوان قهرمانی جهان شروعی فوق‌العاده داشت و موفق شد در نخستین مسابقه فصل در بوئنوس آیرس باری شِینی را شکست دهد. اما در ادامه ناامیدکننده ظاهر شد و تنها با کسب یک پیروزی دیگر در جایگاه چهارم جدول کلی فصل مسابقات قرار گرفت. فصلی که فرانکو آنچینی قهرمانش شد. این تنها باری بود که کنی رابرتس در آرژانتین مسابقه می‌داد اما در عوض پسرش کنی رابرتس کوچک در سال ۱۹۹۹ موفق شد آخرین مسابقه پیست بوئنوس آیرس را فتح کند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: پدال


ویدیو مرتبط :
گزیده ای از تمرینات مارک مارکز