سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واکسن آبله مرغان کودکان در چه سنی تزریق می شود؟


واکسن آبله مرغان کودکان در چه سنی تزریق می شود؟

بیماری آبله‌مرغان كه به آن واریسلا نیز گفته می‌شود با ایجاد جوش‌ها یا دانه‌های كوچك روی بدن همراه است كه این دانه‌ها بسرعت به صورت تاول‌های كوچك محتوی مایعی شفاف تغییر شكل پیدا می‌كند كه در پایان به صورت پوسته‌های قهوه‌ای رنگ و خشك شده خواهد بود.

این دانه‌ها و جوش‌ها معمولا از پوست سر، صورت یا شكم شروع و پس از آن در دیگر قسمت‌های بدن پخش می‌شود. كودك مبتلا به آبله‌مرغان خسته و بی‌حال به نظر می‌رسد و ممكن است كمی هم تب داشته باشد. این كودك احتمالا میلی به خوردن غذا ندارد و درد اندكی را در ناحیه سر و شكم احساس می‌كند. معمولا 2 تا 3 روز پیش از این كه دانه‌ها و جوش‌ها در سطح پوست ظاهر شود، كودك سرفه می‌كند یا آبریزش بینی مختصری هم دارد.

این بیماری معمولا برای مدت زمان 5 تا 10 روز ادامه خواهد داشت.

تا پیش از سال 1988 هیچ واكسنی برای این بیماری در هیچ جای دنیا ساخته نشده بود. اما سال 1988 برای نخستین بار در كشور ژاپن این واكسن ساخته شد و پس از آن در بسیاری از كشورها در دسترس قرار گرفت.

اگرچه واكسن آبله‌مرغان هنوز در برخی از كشورها در برنامه واكسیناسیون كودكان قرار نگرفته ولی خوشبختانه تزریق این واكسن در كودكان در همه كشورها با موفقیت همراه بوده است.

اما در كشور ما هیچ یارانه‌ای از سوی وزارت بهداشت برای این واكسن در نظر گرفته نشده است و به همین علت هم باید مبلغ قابل توجهی را برای خرید آن پرداخت كنید.

بهتر است كودكان 12 تا 18 ماهه یك دوره این واكسن را دریافت كنند و یك یادآور هم در 4 تا 6 سالگی داشته باشند. 

واكسیناسیون آبله‌مرغان بیش از 95 درصد از كودكان را از خطر ابتلا به آبله‌مرغان شدید مصون نگاه می‌دارد.

در افراد بالای 12 سال این واكسیناسیون دو دوره و در فاصله زمانی 4 تا 8 هفته از اولین تزریق انجام خواهد شد.
البته ممكن است تزریق این واكسن در كودكانی كه دارای حساسیت‌های دارویی هستند با عوارضی همراه باشد كه در این صورت تزریق واكسن حتما باید با مشورت پزشك متخصص انجام شود.

همچنین باید توجه داشته باشید كه اگر كودك شما دچار ضعف سیستم ایمنی است یا تزریق خون داشته یا این كه در حال حاضر با استفاده از داروهای استروئیدی تحت درمان است، حتما با پزشك مشورت كنید تا درباره امكانات تزریق واكسن آبله‌مرغان، این موضوع به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

اگر كودك شما مبتلا به سرماخوردگی است یا دچار تب شده نیز بهتر است تزریق این واكسن را به تاخیر اندازید.

تنها عارضه جانبی ناشی از تزریق واكسن، دردناك شدن محل تزریق واكسن است كه در برخی از موارد خارش خفیفی را نیز در محل تزریق ایجاد می‌كند. كودك پس از گذشت مدت زمان 3 هفته از تزریق واكسن در برابر ابتلا به این بیماری مصونیت خواهد داشت و در این مدت باید از تماس او با فردی كه مبتلا به آبله‌مرغان است جلوگیری شود. در موارد نادری ممكن است فردی كه این واكسن را دریافت كرده بتواند ویروس ضعیف شده این بیماری را به فردی كه واكسینه نشده منتقل كرده و موجب ابتلای او به آبله‌مرغان شود.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید...

برچسب ها : واکسن آبله مرغان ، علایم بیماری آبله مرغان ، زمان تزریق واکسن آبله مرغان ، ضرورت تزریق واکسن آبله مرغان ، سن مناسب برای تزریق واکسن آبله مرغان ، عارضه جانبی ناشی از تزریق واكسن ، قیمت واکسن آبله مرغان 

تعداد بازدید : 6

نظرات كاربران : نام : ایمیل : متن نظر : *لطفاً نظر خود را وارد نمائید متن بالا را وارد نمایید* 


ویدیو مرتبط :
آبله مرغان چگونه منتقل می شود؟