علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



موجودات ناشناخته دریا


 موجودات ناشناخته دریاباشگاه خبرنگاران/ محققان می‌گویند که برخی از موجودات بر خلاف انسان قادر هستند تنها ظرف سه روز و نیم مغز از دست داده شان را باز تولید کنند که همین امر سبب شده تا دانشمندان سعی کنند اطلاعات بیشتری از فعالیت ژنتیک آنها دریابند.دانشمندان با غواصی و صید موجودات دریایی در آب‌های فلوریدای آمریکا، در پی کشف رمزهای ژنتیک ناشناخته آنها هستند.

دانشمندان با غواصی و صید موجودات دریایی در آب های فلوریدای آمریکا، در پی کشف رمزهای ژنتیک ناشناخته آنها هستند.
محققان گفتند نوعی موجود از تیره شانه داران ژله‌ای در این آب‌ها زندگی می‌کنند که به همراه سایر اعضای خانواده اش، از این قابلیت ویژه برخوردار است که اگر به دو نیم تقسیم شوند، با سرعتی اعجاب آور دوباره به صورت کامل در می‌آید و برخی‌شان حتی یک مغز ابتدایی هم می سازند که لقب"ناشناسان دریا" را به آنها داده اند.

محققان می‌گویند که برخی از موجودات بر خلاف انسان قادر هستند تنها ظرف سه روز و نیم مغز از دست داده شان را باز تولید کنند که همین امر سبب شده تا دانشمندان سعی کنند اطلاعات بیشتری از فعالیت ژنتیک آنها دریابند.

ریچل سانفورد محقق دانشگاه فلوریدا می‌گوید: من بر روی موجوداتی کار می‌کنم که تقریبا شبیه عروس دریایی هستند اما هیچ ربطی هم به آن ندارند و می‌خواهم بفهمم چطور دوباره مغز در می آورند و چه مولکول‌ها یا عناصری در این موجود هستند که کمک می‌کنند مغز ابتدایی اش را دوباره شکل دهد.
دانشمندان با تحقیق بر روی "دی ان ای” این موجودات در پی یافتن تعدیل گرها و مولکول‌هایی هستند که باز رشد را کنترل می‌کنند.محققان امیدوارند که حاصل این تحقیق بتواند انسان را در ترمیم آسیب‌های مغزی و نخاعی یاری کند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
موجودات ناشناخته