سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقاد گروه های حقوق بشر از حمایت تسلیحاتی انگلیس از عربستان


انتقاد گروه های حقوق بشر از حمایت تسلیحاتی انگلیس از عربستان

خبرگزاری صدا و سیما/ خبرگزاری رویترز در گزارشی از نیویورک به قلم لوئی شاربونو نوشت:
گروه های مدافع حقوق بشر روز چهارشنبه از انگلیس به خاطر ارسال سلاح به عربستان سعودی انتقاد و اعلام کردند فروش تسلیحات به ریاض پیمان تجارت سلاح را نقض می کند.

این در حالی است که دولت انگلیس این انتقادها را رد و اعلام کرده است به تعهدات خود در قبال این پیمان کاملا پایبند است.
گروه موسوم به quotation mark کنترل تسلیحات quotation mark متشکل از گروه های مدافع حقوق بشر همچون عفو بین الملل ، آکسفام و شفافیت بین الملل که بر کنترل تسلیحات تاکید دارد نظر کارشناسی فیلیپ ساندز وکیل شرکت حقوقی ماتریکس چمبرز و استاد دانشگاه لندن را در این زمینه جویا شده اند.
ساندز معتقد است اسناد و مدارک و اطلاعات موجود اسناد محکمه پسندی هستند که ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی در حملات علیه غیرنظامیان در جنگ یمن به آنها استناد کرده است.
نزدیک به شش هزار تن که اکثر آنها غیرنظامی هستند از زمان آغاز حملات عربستان سعودی در ماه مارس جان خود را در یمن از دست داده اند.
آتش بس هفت روزه در یمن روز سه شنبه در چارچوب گفتگوهای صلح و با هدف تلاش برای پایان دادن به جنگ داخلی میان انصارالله در شمال این کشور و نیروهای هوادار منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز شد.
فیلیپ ساندز همچنین معتقد است ارسال تسلیحات برای عربستان سعودی تحت پوشش پیمان تجارت سلاح این پیمان را نقض می کند ؛ پیمانی که از کشورها می خواهد با فروش مقادیر گسترده تسلیحات چنانچه ممکن است این تسلیحات علیه غیرنظامیان استفاده شود مخالفت کنند.
پیمان تجارت سلاح سال گذشته در چنین ماهی اجرایی شد. انگلیس یکی از کشورهایی است که برای تصویب این پیمان به شدت تلاش کرد و در نهایت این پیمان اجرایی شد.
گروه موسوم به quotation mark کنترل تسلیحات quotation mark می گوید چنانچه انگلیس همچنان به ارسال تسلیحات برای عربستان سعودی ادامه دهد ، عامدانه همان پیمانی را نقض می کند که برای تصویب آن بسیار تلاش کرد.
سخنگوی دولت انگلیس در بیانیه ای با رد این انتقادها اعلام کرد لندن این پیمان را نقض نکرده است .
در این بیانیه آمده است : « ما یکی از سخت ترین و شفاف ترین رژیم های کنترل صادرات تسلیحات را در جهان اجرا می کنیم و برای تضمین پایبندی ما به تعهدات قانونی خود می توان همه اطلاعات مربوطه را مورد بررسی قرار داد. »
دولت انگلیس اعلام کرد لندن پیوسته ضرورت پایبندی به قوانین بین المللی بشردوستانه در یمن را با ائتلاف تحت فرماندهی عربستان و انصارالله مطرح می کند و اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد.
در بیانیه این گروه همچنین به تجارت تسلیحاتی عربستان سعودی با ایتالیا ، آلمان ، فرانسه ، بلژیک و جمهوری چک اشاره شده است.
این بیانیه به طور انحصاری بر کشورهای اروپایی متمرکز شده است و در آن نامی از آمریکا به میان نیامده است ؛ کشوری که تامین کننده اصلی تسلیحات عربستان است و به رغم امضاء پیمان تجارت سلاح ، آن را تصویب نکرده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
انتقاد گزارش حقوق بشر ایالات متحده از نقض حقوق بشر چین