سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بسته شدن 2 پالایشگاه نفتی نیجریه در پی حمله به خطوط لوله نفتی این کشور


بسته شدن 2 پالایشگاه نفتی نیجریه در پی حمله به خطوط لوله نفتی این کشورایرنا/ شرکت ملی نفت نیجریه روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 2پالایشگاه نفتی در جنوب و شمال این کشور را در پی اقدام به خرابکاری در خطوط لوله نفت این کشور بسته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابوجا، وزیر نیروی نیجریه گفت که کشورش روزانه 2 میلیون و 300 هزار دلار به واسطه هدف قرار گرفتن تاسیسات گازی و وقفه در تولید برق، ضرر می دهد.
ارتش نیجریه نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اقدام به خرابکاری در خطوط لوله نفتی را بیش از این تاب نمی آورد.
تصور بر این است که هواداران «اکپمو پولو» معروف به «تومپولو» که پیشتر هدایت یک گروه شبه نظامی موسوم به جنبش رهایی بخش دلتای نیجر را برعهده داشت، در حملات اخیر به خطوط لوله نفتی در ایالت دلتا دست داشته اند.
دادگاهی در لاگوس هفته گذشته حکم بازداشت وی را به اتهام سرقت و پولشویی صادر کرد.
نیجریه به رغم اینکه تولید کننده شماره یک نفت آفریقا است، به دلیل برخوردار نبودن از ظرفیت پالایش داخلی، به واردات فراورده های نفتی وابسته است.
با این حال دولت نیجریه در تلاش است ظرفیت پالایشگاه های دولتی در این کشور را افزایش دهد.
نیجریه یک کشور آفریقایی در حاشیه خلیج گینه بوده که به برخورداری از نقاط دیدنی طبیعی و ذخایر حیات وحش معروف است.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
آشنایی با همسایگان خطوط لوله مواد نفتی