پایان طراحی سایت موزه شهر تاریخی بیشاپور


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون از اتمام طراحی سایت موزه محوطه شهر تاریخی بیشاپور خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، محمدرضا معینی با بیان اینکه هدف از تبدیل محوطه بیشاپور به سایت موزه، توجه بیشتر به ارزش‌های گذشته و آثار هنری موجود در این سایت است، افزود: فراهم کردن شرایطی مناسب برای استفاده از فضای معماری پیشین در جهت رفع نیازهای امروز و معرفی مناسب این فضا برای جذب گردشگر نیز از دیگر اهداف است.

وی، حراست از این میراث پرارزش را مسئولیتی دانست که بر دوش همه اعضای جامعه است و گفت: باید با هدف‌گذاری معین و مشخص، میراث کشورمان را در دو سطح ملی و جهانی با حفظ اصالت، شفاف‌سازی ارزش‌ها و پیام‌های نهفته به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون، با یادآوری اینکه طرح جامع گردشگری بیشابور شامل برنامه‌های مرمتی، حفاظتی و سایت موزه است، ادامه داد: در طرح جامع گردشگری بیشابور، سایت، موزه، مسیرهای گردشگری، مسیرهای ایست و مبلمان شهری وجود دارد. پس از تکمیل این طرح جامع، سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، بیشاپور یکی از شهرهای باستانی ایران به‌شمار می‌رود که در فاصله 25 کیلومتری غرب شهر کازرون قرار دارد. این شهر از شهرهای دوران ساسانیان است که 200 هکتار وسعت دارد. بیشاپور که در زمان خود یکی از مهمترین شهرهای ایران بوده، تاریخچه‌ای مکتوب به شکل سنگ نوشته دارد. این شهر تاریخی، مرکز ایالت اردشیرخوره و تا اوایل دوره اسلامی نیز یک شهر مسکونی بوده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
موزه های باستانی و خانه های تاریخی شهر تبریز