تلاش برای نوسازی بافت‌های فرسوده اردبیل افزایش می‌یابد


‌مدیر منطقه یک شهرداری اردبیل گفت: درصد بالایی از مردم منطقه یک در محلات شش گانه در بافت‌های فرسوده سکونت دارند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، ساسان ابیش وند درباره رویکرد‌ها و سیاست‌های نوسازی در بافت‌های فرسوده، گفت: شکل گیری برخی از محلات و مناطق اردبیل به دلایل متعدد به گونه‌ای است که با ضوابط و معیارهای شهرسازی و معماری امروز مغایرت دارد و باید نوسازی شود.

وی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی این نوع بافت ها توجه و اهتمام ویژه شهرداری و همکار ی مردم را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: شهرداری با همکاری سازمان عمران و بهسازی مسکن و شهرسازی در تلاش است تا نوسازی بافت‌های فرسوده سرعت بیشتری به خود گیرد.

ابیش وند با بیان اینکه درصد بالایی از مردم در منطقه یک محلات شش گانه در بافت‌های فرسوده سکونت داردف یادآورشد: هماهنگی با سازمان عمران و بهسازی، تسهیل در امور مربوطه به بافت‌های فرسوده و اعطاء 50 درصد تخفیف پروانه از جمله رویکرد و سیاست‌های کلان شهرداری در جهت تحقق اهداف و ماموریت‌های نوسازی است.

مدیر منطقه یک در خصوص مسایل و پیچیدگی‌های اجتماعی فرهنگی در این مناطق افزود: نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری، وجود مشکلات متعدد در تردد‌های خودروهای سنگین شهرداری و نیز عدم تطابق با زندگی امروز شهری از عمده مسائل این محلات است.

ابیش وند اضافه کرد: امیدواریم با ایجاد مرکز محله‌ها و بهسازی معابر و خیابان‌ها و تسریع در نوسازی این بافت‌ها ساکنان از خدمات شهری استفاده بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پرداخت تسهیلات نوسازی به بافت های فرسوده