سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درباره اینکه تلگرام کانال‌های غیراخلاقی را فیلتر کرده یا نه فردا اظهارنظر می‌کنم


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری اخیر خود درباره وضعیت شبکه اجتماعی تلگرام اظهار داشت: با تذکرات ارائه شده، کانال‌های غیراخلاقی این شبکه مسدود شد و دیگر نگرانی وجود ندارد.

این در حالی است که عبدالصمد خرم‌‌آبادی دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه روز بیستم آبان‌ماه با بیان اینکه فیلترینگ تلگرام همچنان در دستور کار این کمیته قرار دارد گفته بود که بیش از 95 درصد کانالهای غیر اخلاقی شبکه موبایلی تلگرام هنوز مسدود نشده و در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد.

خرم آبادی در مورد پاسخ مثبت تلگرام به درخواست ایران برای مسدودکردن صفحات غیراخلاقی، تاکید کرده بود پنج درصد از کانالهای فیلترشده از قبل هم فیلتر بوده و این موضوع ربطی به درخواست وزارت ارتباطات از مدیران این شبکه ندارد.پاول دوروف مدیر تلگرام اعلام کرده است که در اجرای سیاستهای داخلی تلگرام، کانالهای مستهجن را فیلتر می کند که منظور وی صرفا کانالهای عمومی مستهجن بوده است. دوروف تاکید کرده بود که مسدود سازی این موارد ربطی به درخواست ایران ندارد.متاسفانه هم اکنون افرادی که پیش از این کانالهای عمومی مستهجن و مبتذل درست کرده بودند برای فرار از مسدود شدن، نوع کانال خود را از عمومی به خصوصی تغییر داده اند اما در میزان و نوع محتوای مستهجن و تعداد کاربرانشان و نیز دسترسی به این کانالها، هیچ محدودیتی ایجاد نشده است. در این کانالها تنها محدودیت این است که تعداد اعضای کانال به کاربر عضو اعلام نمی شود.

خرم آبادی اضافه کرد: حتی بسیاری از کانالهای مستهجن و غیراخلاقی بعد از مسدود شدن، عنوان خود را از کانال عمومی به کانال خصوصی تغییر داده اند و بدون اینکه تغییری در ماهیت و محتواهایشان صورت گیرد مجددا با همان کاربران قبلی کار خود را از سر گرفته اند.

این در حالی است که حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم درباره فیلترینگ تلگرام، مسدودسازی کانال‌های غیراخلاقی این شبکه و خارج شدن تلگرام از دستور کار این کمیته اظهار داشت: عصر روز چهارشنبه و بعد از جلسه کمیته، اظهارنظر خواهیم کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دانلود رایگان فیلتر شکن کامپیوتر برای رفع فیلتر تلگرام