فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایشگاه عکس جاذبه در خانه هنرمندان


به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، در این نمایشگاه 20 قطعه عکس به نمایش گذاشته می شود.
عکس ها با تکنیک اچ دی آر خلق شده اند و فضایی میان عکس و نقاشی را به نمایش گذاشته اند، جاذبه بصری ای به چشم می خورد که رابطه فضای شهری و طبیعت را به شیوه ای خاص به نمایش گذاشته است.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، کیوان کاسب که در زمینه های مختلف هنری از جمله تئاتر، طراحی و خوشنویسی فعال بوده است، عکس هایش را تاکنون به صورت آنلاین روی سایت های مختلف به فروش گذاشته است و نمایشگاه جاذبه در خانه هنرمندان ایران، نخستین تجربه نمایشگاهی وی محسوب می شود.
در عکس های این نمایشگاه در کشورهای مختلفی چون ایران، هلند، بلژیک، فرانسه، سنگاپور، جزایر جنوب شرق آسیا و ... گرفته شده اند.
در این عکس ها سعی شده موضوعات روزمره از نگاهی متفاوت در معرض دید مخاطب قرار بگیرد. در این تکنیک چند عکس روی هم قرار گرفته است و عکس نهایی را تشکیل داده است.
کیوان کاسب متولد سال 1364 و فارغ التحصیل کارشناسی دو رشته فیزیک و کامپیوتر است و در حال حاضر در سنگاپور به ادامه تحصیل مشغول است.
این نمایشگاه از 17 تا 24 آذر ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند برای دیدن از آثار به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

** خانه هنرمندان میزبان نمایشگاه مجسمه با موضوع طبیعت و محیط زیست
نمایشگاهی از مجسمه های مهدی یارمحمدی و نقاشی های هاجر میرشکاری با موضوع محیط زیست در خانه هنرمندان ایران برپا شد.
در این نمایشگاه 10 مجسمه و 13 نقاشی با عنوان نگاهی به طبیعت و محیط زیست به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در پی برگزاری این نمایشگاه معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای قدردانی و توجه به هنرمندان فعال در این نمایشگاه ها در پیامی گفت: از توجهی که تک تک هنرمندان به موضوع طبیعت و محیط زیست داشته اند تشکر می کنم و برای همگی آرزوی موفقیت دارم. قطعا هنر یکی از موثرترین روش ها برای تاثیرگذاری روی ذهن، قلب و روح مردم است و ما اگر بتوانیم ذهن، روح و قلب مردم را در مورد محیط زیست تحت تاثیر بگذاریم، حتما گام مهمی برای حفظ محیط زیست و طبیعت برداشته ایم.
مهدی یارمحمدی هنرمند مجسمه ساز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه افزود: در حال حاضر ما از طبیعت دور شده ایم و به این بهانه من از فرم های اصلی گیاهان ایده گرفتم و حضور کاکتوس ها و استفاده از خاک در نمایشگاه نیز به همین دلیل است. فرم حجم های خیلی ساده شده و هندسی است که از طبیعت الهام گرفته شده و در واقع محیط زیست بهانه ای شده است که تلنگری باشد به ما که به طبیعت نزدیک تر شویم. فکر می کنم ما با طبیعت قهر نکرده ایم بلکه نسبت به آن بی تفاوت شده ایم.
این هنرمند در نمایشگاه جدیدش نگاهی طبیعت دوستانه داشته است، طبیعتی که به گفته او امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی، ارتباطات و شبکه های مجازی از انسان ها دور شده و این دوری از طبیعت سبب آسیبی است که منجر به از بین رفتن و مرگ روحی بشر می شود.
آثار حجم نمایشگاه یارمحمدی از موادی سبک تشکیل شده که قابلیت استفاده در فضای داخلی را دارند البته این آثار در ابعاد بزرگ با جنس های دیگری قابلیت اجرایی شدن دارند و برای محیط های شهری قابل استفاده خواهند شد.
یکی از ویژگی های مهم آثار این است که در آثارش از فضای منفی استفاده می کند و اعتقاد دارد اگر این آثار در طبیعت نصب شوند آسیبی به منظر طبیعی وارد نمی کنندبلکه قابی جدید برای دیدن طبیعت از دل این آثار تولید می شود و می توان از میان آثار منظر شهر یا طبیعت را به روایتی هنرمندانه تر نظاره کرد.
در این نمایشگاه نقاشی های هاجر (هورا) میرشکاری نیز برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.
میرشکاری نیز در توضیح آثار خود اظهار داشت: بیشتر سعی کرده ام از انرژی درون یک زن استفاده کنم و به عنوان همسر مهدی یارمحمدی، ترجیح دادم تا به وسیله ماسک هایی که در نقاشی هایم استفاده کردم ارتباط بین حجم و نقاشی برقرار کنم. شخصا مجسمه را خیلی دوست دارم و دوست داشتم این ارتباط را برقرار کنم و در آثارم سعی شده از تفکر و عواطف بهره گرفته ام.
این نمایشگاه گروهی تا 24 آذر ادامه خواهد داشت و علاقه مندان برای دیدن آثار می توانند همه روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
فراهنگ**9338**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه عکس وقتی بهار را به خانه اوردی امید منوچهریان