علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



فعالیت های ترویجی با سطح زیرکشت محصولات نسبت دارد


به گزارش خبرنگار مهر، رحمان عرفانی عصر شنبه در جلسه طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه باید سهم و میزان سطح زیر کشت محصولات دراقتصاد استان اعلام و متناسب با آن سهم بری صورت گیرد، اظهارداشت: برای توسعه و پاسخگویی نظام نوین ترویج کشاورزی در استان باید بر روی زراعت برنج بیشتر ورود پیدا کنیم.

وی بیان کرد: باید برای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در این عرصه سرفصل جشنواره‌های تخصصی صورت گیرد.

عرفانی با اعلام اینکه برای فعالیت‌های ترویجی باید بسته‌های آموزشی و تحقیقاتی مناسب در نظر گرفته شود، افزود: برای کارشناسان ترویج باید همایش‌های تخصصی با فعالیت‌های در این زمینه برگزار شود.

معاون موسسه تحقیقات برنج کشور با اعلام اینکه بسته‌های ترویجی باید همگام با واحدهای ترویجی و تحقیقاتی باشد، تصریح کرد: اختصاص بسته‌های تشویقی برای کشاورزان عضو و تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.

عرفانی با اعلام آمادگی موسسه تحقیقات برنج برای سرمایه گذاری در بخش ترویج با دارا بودن سایت الگویی در زمین‌های گاو دشت و شیلات، اذعان داشت: باید برای همه کشاورزان سرمایه گذاری شود نه تنها برای کشاورزان پیبشرو سرمایه گذاری شود.

همچنین معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شعار قدیمی علمی و کامل تحت عنوان ترویج پل استوار بین تحقیق و اجراست، گفت: ترمیم فعالیت‌های ترویج تز دهه ۸۰ بصورت جدی آغاز بکار کرد و مراکز تجهیز و ترویج در بخش‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

عزیزاله شهیدی فر با بیان اینکه بی توجهی دولت نهم و دهم به فعالیت مراکز خدمات کشاورزی، کشاورزی مهندسی و تولیدات ضربه وارد کرده است، اظهارداشت: این بی توجهی موجب ضربه به تولیدات کشاورزی، کاهش ضریب رشد شده است که باید با برنامه ریزی مناسب این مسئله را برطرف کنیم.

وی اساس شکل گیری ترویج را انتقال یافته‌های تحقیقاتی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر وزارت جهاد و سازمان جهاد کشاورزی مازندران بدنبال فعالیت کردن این فعالیت‌ها هستند.


ویدیو مرتبط :
انتقال داده میان زیرفرآیند و فعالیت های سطح زیرفرآیندی