سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بهترین زبان برای ایجاد دوستی و وحدت در جامعه بشری زبان علم است


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آیت‌الله محقق‌داماد استاد حوزه و دانشگاه در همایش « وحدت، صلح، آرامش» که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، با مطرح کردن این سوال که برای کاهش دشمنی‌های دینی باید چه کنیم، گفت: کلید این سوال در دست خود ما است. بهترین زبان برای ایجاد دوستی و وحدت در جامعه بشری زبان علم است.

وی افزود: زبان الفت، زبان علم است و ما بهتر از این زبان برای ایجاد الفت سراغ نداریم. ما اگر معلم یا علم آموز هستیم باید دانشجویان و کسانی که از ما علم می‌آموزند را با سینه‌ای گشاده تربیت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز باید به گونه دیگری نگاه کنیم و به جای «مومن و کافر » و « مسلم و غیر مسلم» باید بگوئیم محارب و با هرکه محارب است بجنگیم و برای بشر با عنوان بشر کرامت در نظر بگیریم.

آیت‌الله محقق داماد تاکید کرد: ایمان و کفر وجود دارد اما در حقوق شهروندی باید کرامت و همزیستی مسالمت آمیز در کنار هم را برای بشر معیار قرار دهیم.

وی گفت: اگر من مومن هستم و دیگری کافر، خدا طرف حساب ماست ولی در بحث حقوق شهروندی هرکسی حق خودش را دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نکات مثبت داستان کربلا، اضافه کرد: ابوسفیان که جد یزید بود در مقابل پیامبر اسلام(ص) شمشیر می‌کشید. وقتی پیغمبر با فخر و پیروزی به مکه رسید و بر مکه غالب شد، ابوسفیان تسلیم شد ولی پیامبر به وی حق داد تا بیاید در کنار مسلمانان و مانند بقیه زندگی کند و از او حمایت کند تا جایی که فرزندانش بتوانند در قدرت وارد شوند.

وی گفت: درست است که فرزندان ابوسفیان در قدرت به ما ضربه زدند اما این یک افتخار برای نگاه اسلامی است که ما کاری به قلب نداریم. چه کسی تردید داشت که ابوسفیان در قلبش ایمان نیاورده است؟ فقط باید حواس آدم جمع باشد.

آیت‌الله محقق داماد افزود: ابوسفیان همان روزهای اول به در خانه مولا رفت و گفت چرا نشسته‌اید که حق شما را بردند و می‌خواست شلوغ کند که حضرت گفتند من می‌دانم وظیفه‌ام چیست و می‌دانم چه کاری باید انجام دهم. حواس مولا جمع بود اما به ابوسفیان نگفت تو می‌گویی من مسلمانم ولی مسلمان نیستی.

وی تصریح کد: جای ایمان قلب است و طرفش خداوند است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: از آیات قرآن برآمده که در کنار نعمت خلقت، نعمت هستی و نعمت وجود دارد و در کنار آن نعمت هدایت نبوی که خدا به ما داده است، گل این نعمت و غنچه معطر این نعمت، نعمت دوستی، رفاقت، محبت و الفت بین ماست و ما باید برای این نعمت شکر گذار باشیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/X9MGDS


ویدیو مرتبط :
تغییرات واحد پولی،ایجاد مالیات،ایجاد زبان در اپن کارت