سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزرای گروه حمایت از سوریه پایان اردیبهشت در وین گردهم می‌آیند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر وین اتریش روزهای هفدهم و هجدهم ماه می (28 و 29 اردیبهشت) میزبان وزرای خارجه 20 کشور از جمله اعضای دائم شورای امنیت و ایران خواهد بود.

قرار است این نشست با محوریت بررسی وقایع جهانی از جمله تحولات سوریه و لیبی در هتل «ایمپریال» و یا هتل «کوبورگ» برگزار شود. این نشست تا حدی برای «سباستین کورتس» وزیر خارجه اتریش مهم است که سفر خود به اسرائیل را کوتاه کرده تا بتواند برای فراهم کردن مقدمات این نشست به اتریش باز گردد.

وزارت خارجه اتریش تاکنون این خبر را نه تائید کرده است و نه تکذیب. با این حال منابع نزدیک به دیپلمات‌های روسی به روزنامه «پرس‌ام‌زونتاگ»اعلام کرده‌اند که تلاش ها برای آمادگی برای برگزاری این کنفرانس پیگیری می‌شود. به این ترتیب برای هر ۲ کنفرانس سوریه و لیبی نمایندگان سازمان ملل و اروپا به وین خواهند رفت. در زمینه مذاکرات سوریه علاوه بر ۵ کشور دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد،آلمان، ایتالیا، مصر، ایران، عراق،اردن، لبنان، عمان، قطر، عربستان، ترکیه و امارات تشکیل جلسه خواهند داد.در نشست مربوط به تحولات لیبی هم علاوه بر این کشورها مغرب، الجزایر و تونس هم شرکت خواهند داشت.

گروه حمایت از سوریه متشکل از 20 کشور از جمله ایران است که اواخر سال گذشته با هدف یافتن راهکاری دیپلماتیک برای بحران سوریه شکل گرفت. این گروه با حمایت شورای امنیت نقشه راهی را شروع کرده که بر اساس آن قرار است بعد از برقراری آتش‌بس، مذاکرات دولت و معارضین آغاز شده، قانون اساسی جدید تدوین شود و ظرف 18 ماه انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در سوریه برگزار شود.

آتش‌بسی که از ۲ ماه قبل به عنوان مقدمه اجرای این نقشه راه در سوریه برقرار شده بود، ماه گذشته به دلیل حملات گروه تروریستی جبهه النصره و گروه‌های هم پیمان با آن از جمله احرار الشام شکست خورد.

وین از سال گذشته که مدت زمان زیادی محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بود و پس از آن هم ۲ دور رایزنی‌های تحولات سوریه در این شهر برگزار شد، همواره مرکز توجه جهانی بوده است.
انتهای‌پیام/


ویدیو مرتبط :
سخنان گروه ناشناسان در حمایت از ایران و سوریه