سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



از سرگیری شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا/رونمایی از پلاک‌های سیاسی


به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ احمد رستمی با اعلام خبر رونمایی از پلاک‌های ملی سیاسی اظهارکرد: امروز در راستای اجرای طرح ملی تعویض پلاک خودروها، پلاک‌های سیاسی و سرویس سفارتخانه‌ها که مربوط به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های بین‌الیمللی در ایران است رونمایی شد.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا ادامه داد: این پلاک در ابعاد «11 در 52» با زمینه آبی و نوشتار مشکی با مشخصه حرف لاتین D برای کنسول و حرف S برای خودورهای سروریس اداری سفارتخانه طراحی شده است. همچنین در پلاک‌های طراحی شده به جای کلمه ایران، کلمه سیاسی و دو شماره سمت راست 11 تا 99 انتخاب شده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، اعداد سمت چپ این پلاک معرف کشور مربوطه بوده و طراحی انجام شده ظرفیت 11 هزار پلاک را دارد.

** آغاز شماره‌گذاری دو اتوبوس برون‌شهری و یک اتوبوس درون شهر اسکانیا

رستمی در ادامه با اشاره به ازسرگیری شماره‌گذاری سه مدل از اتوبوس‌های ساخت شرکت اسکانیا (عقاب افشان) گفت: از امروز شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا مدل برون‌شهری «درسا» و «مارال» و درون‌شهری «آرین» پس از سیر مراحل قانونی و اخذ تاییدیه‌های لازم سازمان محیط زیست و استاندارد از سر گرفته شد.

وی افزود: همچنان با توجه به حادثه‌ساز بودن مدل 4212 کلاسیک، تولید این اتوبوس متوقف مانده و در حال حاضر شماره‌گذاری آن توسط پلیس انجام نمی‌شود.

** تجهیز کارخانه‌های تولید اتوبوس به آزمایشگاه تست استحکام بدنه

رستمی با اشاره به مصوبه شورای عالی استاندارد که انجام تست واژگونی و سایر تست‌های فنی برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها را از ابتدای خرداد امسال الزامی می‌دانست گفت: گرچه انجام تست پایداری و واژگونی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها توسط شورای عالی استاندارد الزامی شده بود ولی امکان انجام آن در داخل کشور مقدور نبود که خوشبختانه با پیگیری‌های پلیس در حال حاضر آزمایشگاه‌های تولید‌کنندگان این خودروها، امکان تست پایداری اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها را پیدا کردند.

وی در پایان با هشدار نسبت به ورود برخی خودرو‌های خارجی با استاندارد پایین‌تر از یورو 5 گفت: مقرر شده بود از ابتدای سال جاری خودروهای وارداتی دارای حداقل استاندارد یورو 5 باشند ولی بررسی‌های مشترک پلیس، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست از خودرو‌های وارد شده، ابهاماتی را در این زمینه به وجود آورده است و به نظر می‌رسد برخی خودروهای وارد شده با استانداردی پایین‌تر از استاندارد یورو 5 به کشور منتقل شدند لذا این هشدار جدی را می‌دهیم که در صورت محرز شدن این موضوع با متخلفان برخورد می‌کنیم.

به گفته معاون فنی مهندیسی پلیس راهور ناحا همچنان ورود خودروهای با حجم بالاتر از 2500 سی سی به کشور ممنوع است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آغاز شماره گذاری اتوبوس اسکانیا