سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آخرین وضعیت مادری که هنگام زایمان بر اثر تنفس گاز اشتباه دچار سوختگی شد/پرونده به دادگاه رفت


محمدآقاجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا، با تشریح این حادثه گفت: حدود یکماه پیش زن بارداری برای انجام سزارین به بیمارستان چمران تهران مراجعه کرد اما هنگام سزارین به جای گاز بیهوشی از کپسول گاز دیگری استفاده شد و این اشتباه باعث سوختگی شدید در ناحیه صورت، لب،دهان، گلو و به خصوص دستگاه تنفسی این زن شد.
معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: زایمان این زن در بیمارستان شهید چمران که از بیمارستانهای غیر وابسته به وزارت بهداشت است انجام شد و دوقلوی این زن به سلامت متولد شدند اما مادر دچار سوختگی شدید شد که بلافاصله در همین بیمارستان تحت درمان قرار گرفت.
وی گفت: مراحل درمان صورت این زن انجام شده و درفت پوستی برای این بیمار استفاده شده و در حال ترمیم است، همچنین مجرای تنفسی مصنوعی نیز برای وی تعبیه شده است.
آقاجانی افزود: از ابتدای این حادثه مسئولان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موضوع را با جدیت پیگیری کردند و شب گذشته نیز با دستور مستقیم وزیر بهداشت که در سفر شیراز است بنده و تعدادی از متخصصان به عیادت این بیمار رفتیم و دستورات لازم برای ارائه بهترین خدمات پزشکی برای نجات وی و تسریع در خدمات رسانی با حضور زبده ترین متخصصان جراحی توراکس و ریه داده شد.
معاون وزیر بهداشت گفت: همزمان پرونده این تخلف نیز به دادگاه ارسال شده است، در مورد این پرونده در اینکه کپسول گاز جابه جا شده و کپسول دیگری غیر از گاز بیهوشی مورد استفاده قرار گرفته است، شکی نیست اما در مورد جزئیات بیشتر و مقصران این حادثه دادگاه باید اظهار نظر کند.
وی افزود: درفت پوستی طی یکماه گذشته تا حدی باعث ترمیم صورت این زن شده است اما مشکل اصلی سوختگی مجرای تنفسی بر اثر گاز است که به شدت آسیب زده است و متخصصان در حال تلاش برای ترمیم دستگاه تنفسی وی هستند.
آقاجانی گفت: این حادثه حدود یک ماه پیش در بیمارستان چمران رخ داده اما دیروز-دوشنب 26 بهمن- رسانه ای شده است.
اجتمام(4)**3063 ** 1418

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی