سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیش بینی بانک آمریکایی گلدمن ساچز از ادامه کاهش قیمت نفت


به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از شبکه خبری یاد شده، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز بار دیگر پیش بینی قبلی خود مبنی بر کاهش قیمت نفت به 20 دلار در هر بشکه را تاوید کرد. 20 دلار در هر بشکه، نقطه سربه سر هزینه - درآمد برای تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکاست.
اگر قیمت های نفت به کمتر از 20 دلار در هر بشکه کاهش یابند، شرکت های تولیدکننده نفت شیل در آمریکا باید برای پرهیز از ضرر، تولید خود را کاهش دهند.
گلدمن ساچز اعلام کرد: با این حال، موجودی نفت در کشورها هنوز کمتر از ظرفیت انباری جهان است و شمار دکل های حفاری آمریکا و شاخص های اکتشاف و تولید بسیار بالاتر از چیزی است که کاهش تولید را رقم بزند.
گلدمن ساچز همچنین پیش بینی کرد با لغو تحریم های ایران و بازگشت این کشور به بازارهای جهانی، تولید اوپک به 32 میلیون بشکه در روز افرایش یابد.
قیمت های نفت در 18 ماه گذشته به دلیل مازاد عرضه در بازارها بیش از 50 درصد کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، یکصد و شصت و هشتمین نشست اوپک مانند نشست های اخیر این سازمان، اواسط آذرماه امسال بدون دستاوردی پایان یافت و سقف تولید روزانه اعضای این سازمان نیز به میزان 30 میلیون بشکه در روز تعیین شد. البته اعضای اوپک هم اکنون حدود یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه نفت مازاد تولید می کنند.
اقتصام(6)1063 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ادامه کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی