سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خانه باغ های بدون مجوز شهرستان ابهر تخریب می شوند


به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه ساخت و سازهای غیر قانونی در چند سال اخیر بسیاری از اراضی قابل کشت این شهرستان را از بین برده است خانه باغ هایی که بدون مجوز احداث شده اند تخریب می شوند.
دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با حضور در یکی از خانه باغ های شهر هیدج با حکم قانونی اقدام به تخریب ساختمان و دیوار کشی اطراف این باغ کردند.
دادستان شهرستان ابهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفاظت از اراضی کشاورزی، 11 فقره حکم تخریب لازم الاجرا در زمینه خانه باغ های غیرمجاز شهرستان ابهر وجود داشت که امروز یکی از حکم های مربوط به این تخریب ها اجرا و مابقی احکام طی روزهای آتی اجرا می شود.
عباس جعفری با اشاره به اینکه پرونده مربوط به این خانه باغ ها از سال 92 در حال تنظیم و بررسی بود، ابراز کرد: طی این مدت اخطارهای بسیاری به مالکان این خانه باغ ها برای تهیه مجوز داده شده بود که به دلیل بی توجهی مالکان نسبت به اخطارها، برای تخریب ساختمان وارد عمل شدیم.
جعفری با اشاره به اینکه 11 فقره حکم تخریب در شهرستان اجرا می شود، تصریح کرد: با پیگیری قضایی نسبت به جلوگیری از ساخت و سازهای جدید اقدام می شود و نیز موضوع مقابله با ساختمان های در حال ساخت در دست پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه متولی رسیدگی به امور اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: بهتر است قبل از تشکیل پرونده قضایی که در نهایت منجر به تخریب ساختمان می شود، اداره جهاد کشاورزی به موقع وارد عمل شود تا مجبور به تخریب ساخت و سازها نشویم.
دادستان شهرستان ابهر یادآورشد: ساخت و ساز خانه های کارگری و کشاورزی با مجوز مانعی ندارد ولی در بسیاری از موارد بناهایی که تخریب می شوند، خانه کشاورزی نیستند و مکانی برای تفرج افراد غیربومی و غیر کشاورز هستند و اراضی کشاورزی که ریه های شهر به شمار می آیند، نباید به خاطر چنین تفرجگاه هایی تخریب شوند.
وی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی امروز به عنوان میراثی ارزشمند باید به دست نسل آینده برسد، ابراز کرد: وظیفه ماست تا به عنوان میراث داران فرزندان این منطقه، از این اراضی حفاظت کنیم.
جعفری بیان کرد: کشاورزانی که قصد ساخت خانه های کارگری و کشاورزی برای اداره امور باغ های خود دارند، می توانند به راحتی با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند ولی برای ساختمان های ویلایی مجوزی صادر نمی شود.
وی تاکید کرد: این گونه بناها تبعات اجتماعی دیگری نیز دارد و پرونده هایی با موضوع قتل یا قمار بازی و سرقت های متعدد در این بناها گزارش شده است و این مکان ها برای اجتماع ما نیز عواقبی دارد که مردم نیز از ما درخواست رسیدگی به این اماکن را دارند.
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر نیز گفت: گزارش وقوع جرم های بسیاری در برخی از خانه باغ های احداث شده به نیروی انتظامی می رسد.
لازم به ذکر است زمین های مربوط به خانه باغ که در اراضی کشاورزی احداث شده اند پس از تخریب ساختمان، کاربری کشاورزی خود را از دست می دهند.
3001/6085

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مستند شهرستان ابهر (سال1393)