فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بارش باران به بخش هايي از نماد پايتخت خسارت وارد کرد


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.12 - 00:44

بارش باران به بخش هايي از نماد پايتخت خسارت وارد کرد

ايرنا/مدير مجموعه برج آزادي گفت: بارش باران طي روزهاي اخير باعث ايجاد خسارت هايي به بخش هايي از برج آزادي شده است.
غلامحسين شاه علي افزود: بر اين اساس، بخش هاي در حال بازسازي مجموعه برج آزادي، بخشي از سقف کاذب، تجهيزات فني، تجهيزات برق، نگارخانه و سالن اصلي برج آزادي دچار آسيب و آب ريزش شده است.
وي اظهار کرد: خوشبختانه مسوولان مربوطه برج آزادي پس از اطلاع از آبريزش در بخش هاي مذکور، مانع نفوذ آب به ساير بخش هاي مجموعه و آسيب ديدگي جدي آن شدند.
شاه علي با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ميان بنياد رودکي، شهرداري تهران و ميراث فرهنگي در سال 93 براي مرمت و بازسازي مجموعه برج آزادي گفت: اين مجموعه با نظر کارشناسان ميراث فرهنگي مرمت و بازسازي مي شود.
وي با بيان اين که مرمت برج آزادي به کندي پيش مي رود يادآور شد: متاسفانه عوامل مرمت و بازسازي اين مجموعه فرصت ها را در بهار و تابستان از دست داده و اکنون نيز با فصل پاييز و بارندگي مواجه شديم که مشکلات فراواني را براي برج آزادي ايجاد مي کند.
مدير مجموعه برج آزادي اظهار اميدواري کرد: مرمت و بازسازي اين مجموعه به همت شهرداري منطقه 9 تهران و با کمک تيم هاي عمراني با سرعت بيشتري پيش برود تا در بارندگي هاي بعدي شاهد اتفاقات اينچنيني نباشيم.
مجموعه فرهنگي هنري برج آزادي نماد تهران سال 1349 توسط حسين امانت ساخته شد، اين اثر سال 1353 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد، برج آزادي به صورت يک يادمان ساخته شده و به عنوان يک نماد شهري مورد توجه است. اين مجموعه شامل بخش هاي متعدد فرهنگي و هنري از جمله سالن چند منظوره براي اجراي موسيقي و نمايش، کتابخانه، نگارخانه و موزه است.
سال هاي گذشته طرح هاي غير اصولي مرمت و بازسازي باعث ايجاد مشکلاتي براي اين مجموعه شده است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
تصاویری زیبا از بارش باران در بخش ارژن