سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازگشت «هدایت تحصیلی» بعد از 22 سال به پایه نهم


عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص آیین‌نامه هدایت تحصیلی در پایه نهم اظهار داشت: مقرر شده است هدایت تحصیلی با توجه به سند برنامه درسی ملی در پایه نهم انجام شود یعنی دانش‌آموزانی که امسال در پایه نهم هستند در خرداد ماه سال 95 برای ورود به مقطع متوسطه دوم، انتخاب رشته انجام می‌دهند.

وی ادامه داد:‌ در پایه اول متوسطه دوم نیز رشته‌هایی شامل «علوم تجربی»، «ریاضی فیزیک»، «علوم انسانی»، «کاردانش» و «فنی و حرفه‌ای» وجود دارد و هر دانش‌آموز بر اساس علاقه، استعداد، انجام تست و نمرات خود اولویت‌بندی شده و در نهایت در یکی از این رشته‌ها در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کند.

محبی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری حدود یک میلیون دانش‌آموز در پایه نهم داریم،‌ گفت: این تعداد دانش‌آموز باید رشته تحصیلی‌شان مشخص شود و به پایه اول «متوسطه دوم» بروند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش افزود: کارهای فرهنگ‌سازی هدایت تحصیلی در مدارس از اول مهر سال جاری انجام شده و مدیران و مشاوران تحصیلی در این خصوص به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی می‌کنند و تنها توزیع فرم هدایت تحصیلی است که در خرداد 95، انجام می‌شود و هر دانش‌آموز انتخاب رشته کرده و سال تحصیلی آینده در رشته مورد نظر درس می‌خواند.

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه هدایت تحصیلی فعلی تقریباً با آیین‌نامه هدایت تحصیلی گذشته تفاوتی ندارد،‌ گفت: چند ملاک در هدایت تحصیلی داریم که شامل «نمرات»، «تست استعدادیابی و علاقه» و «عملکرد»‌ است که ماحصل نمره درس دانش‌آموز در سه سال تحصیلی، 10 نمره نظر دانش‌آموز و 10 نمره نظر معلم پیش‌بینی شده است و در مجموع 100 امتیاز است که در خرداد در مدارس اجرا می‌شود و در کنار آن بحثی به نام هنجار استانی داریم یعنی در استان چه مقتضیاتی وجود دارد که همه این موارد در کمیته‌ای که در استان تشکیل می‌شود، بررسی شده و درباره آن تصمیم می‌گیریم.

محبی تصریح کرد: دانش‌آموز با توجه به نمراتی که به دست می‌آورد اولویت‌بندی رشته‌های تحصیلی برای او مشخص می‌شود و هر دانش‌آموز می‌تواند سه رشته را انتخاب کند که با توجه به نمرات کسب شده، دانش‌آموز با مشاور مدرسه مشورت کرده و انتخاب رشته می‌کند و در نهایت در یکی از رشته‌ها تحصیل می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هدایت تحصیلی بعد از 22 سال که در متوسطه دوم انجام می‌شد، به متوسطه اول و پایه نهم برگشته است؛ چرا که در گذشته نیز هدایت تحصیلی در دوره راهنمایی قدیم وجود داشت و در حال حاضر نیز محتوای آن مقداری تغییر پیدا کرده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/OK6K4J


ویدیو مرتبط :
سرود کلاس پایه اول سال تحصیلی 93-92