سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



مشاوره سلامت/ آیا ارتباط اجتماعی برای سلامت بلندمدت مهم است؟


مشاوره سلامت/ آیا ارتباط اجتماعی برای سلامت بلندمدت مهم است؟سلامانه/ مطالعه جدیدی بیان می‌کند که ارتباطات اجتماعی هم مثل ورزش و تغذیه سالم برای سلامت درازمدت مهم‌اند.
مؤلف مطالعه، کلیر ینگ، استاد دانشگاه کارولینای شمالی در یک نشست خبری دانشگاهی گفت: «آنالیز ما نشان می‌دهد که پزشکان و دیگر کارگران نظام سلامت باید تلاش‌های خود را برای کمک به فهم عموم راجع به اهمیت ارتباط‌های اجتماعی در زندگی دوچندان کنند.»


جهت انجام این مطالعه، محققان به آنالیز اطلاعات چهار پایش امریکایی راجع به افراد جوان تا پیر پرداختند. آن‌ها اول به بررسی به‌هم‌پیوستگی، حمایت و کشش اجتماعی پرداختند. سپس به ارزیابی چهار شاخص سلامت، فشار خون، دور کمر، شاخص توده بدنی و التهاب سیستمیک، پرداختند. این شاخص‌ها با بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان و دیگر بیماری‌ها در ارتباط است.

محققان دریافتند که یک فرد هرچه در سن جوانی ارتباطات اجتماعی بیشتری داشته باشد، در اوایل و اواخر زندگی سلامت بهتری خواهد داشت.
کتلین مولن هریس، یکی دیگر از مؤلفان مطالعه، گفت: «بر اساس این یافته‌ها، تشویق افراد جوان به برقراری ارتباطات وسیع اجتماعی و کسب مهارت‌های اجتماعی برای تعامل با دیگران به اندازه تغذیه سالم و ورزش مهم است.»


تحقیق قبلی نشان داده است که افراد مسن در صورتی که شبکه اجتماعی بزرگتری داشته باشند، بیشتر عمر می‌کنند. این مطالعه بیان می‌کند که پیوندهای اجتماعی خطرات سلامت را در هر دوره‌ای از زندگی کاهش می‌دهد.

منبع: سلام نو


ویدیو مرتبط :
بررسی سلامت زنان با حضور دکتر نجدی در برنامه سیب سلامت