فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



امام جامعه تالش: وحدت مردم غرب گیلان باید بعنوان الگو در جهان معرفی شود


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری روز سه شنبه در جمع مردم مناطق مختلف پره سر که در مصلای امام خمینی این شهر گرد آمده بودند، ضمن بر شمردن صفات نیکوی پیامبر اسلام افزود: متأسفانه امروز عده ای به نام پیامبر و ضمن بیان الله اکبر، دست به جنایت می زنند و سر افراد بی گناه را می برند.
وی با اشاره به وحدت و همدلی مردم مناطق غرب گیلان بیان کرد: وحدت در مناطق غرب گیلان باید در سطح دنیا بعنوان الگو معرفی شود و این، ناشی از زحمات علما و مردم فهیم این مناطق است.
امام جمعه تالش افزود: وحدت مردم تنها به هفته وحدت ختم نمی شود بلکه این هفته ایام جشن برای استمرار این مهم تلقی می شود.
انصاری بیان کرد: امروز دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای مقدسات و اعتقادات دینی همه ما اعم از شیعه و سنی را مورد هدف قرار داده و قصد تخریب و ایجاد اختلاف بین ما را دارد.
وی گفت: آمریکا و انگلیس در صدد پرورش مجدد افکار وهابیت هستند که گروهک داعش هم زاییده همین افکار غلط می باشد.
امام جمعه تالش ادامه داد: پیامبر وظایف ما را معین فرموده اند که پس از رحلت ایشان باید بدانیم چگونه امور مربوطه را اداره نمائیم و ایشان در پنج بار موضوع کتاب خدا قرآن و عترت را متذکر شده اند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حماسه 9 دی افزود: فتنه 88 در واقع جنگی بود که دشمنان علیه ملت ایران به راه انداختند.
همچنین امام جمعه اهل سنت پره سر در این مراسم در سخنانی گفت: ما در مجلس پیامبری که مظهر مهربانی و عطوفت می باشد، نشسته ایم.
حجت الاسلام سید منصور شرفی افزود: امروز رسالت بسیار سنگینی بر دوش ما نهاده شده که در قدم اول باید جایگاه پیامبر را بشناسیم و اگر شناخت کافی نسبت به ایشان را نداشته باشیم، نمی توانیم در باره ایشان سخن بگوییم.
شرفی گفت: پیامبر اسلام هم رحمت است و هم شفیع روز قیامت و امروز ما باید این وحدت و مهربانی را پاس بداریم.
در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه و جماعات فرماندار، مقامات نظامی و امنیتی شهرستان های رضوانشهر و تالش نیز حضور داشتند.
طبق روایات اهل سنت روز میلاد پیامبر اعظم (ص) 12 ربیع الاول است، در حالی که اکثر شیعیان معتقدند نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در روز 17 ربیع الاول دیده به جهان گشودند، این موضوع بهانه ای شد که امام (ره)، فاصله بین این دو تاریخ را بعنوان هفته وحدت اعلام کنند.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای 110 مسجد می باشد که حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.ک/2
7293/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تالش گیلان