پر شدن 403 حلقه چاه غیرمجاز در لرستان


مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: 310 موتور تلمبه غیرمجاز در استان جمع‎آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مهندس «علی امید سیفی» در ستاد حفاظت از منابع آب با بیان این‌که تفاهم‎نامه‎ای با جهاد کشاورزی استان در راستای استفاده بهینه از منابع امضاء شده است، اظهار کرد: روی رودخانه کشکان 3 ایستگاه پمپاژ وجود دارد و با توجه به اختصاص آب که وجود دارد وزارت نیرو روی این مسأله بازنگری می‎کند.

وی با بیان این‌که جهاد کشاورزی نیز 5 ایستگاه پمپاژ دارد که تنها ایستگاه سرنجه زیودار تجمیع است، افزود: حتی ایستگاه‎های پمپاژ مجوزدار، نیازمند بازنگری هستند.

سیفی گفت: با هماهنگی آب منطقه‎ای و جهاد کشاورزی استان درصد تعدیل برای هر منطقه مشخص شده که سهم کوهدشت 40 و خرم‎آباد 15 درصد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان با اشاره به‌وجود آمادگی برای نصب کنتور هوشمند در استان ادامه داد: تاکنون نصب این کنتورها در ازنا تکمیل شده و رومشکان و کوهدشت در اولویت بعدی هستند.

وی خاطرنشان کرد: 62 پلیس آب برای شناسایی خاطیان در استان فعالیت می‌کنند.

سیفی با اشاره به‌وجود 1738 حلقه چاه و 1540 موتورتلمبه غیرمجاز افزود: از مجموع چاه‎ها تاکنون 403 حلقه پر شده هم‌چنین 310 مورد از موتورتلمبه‎ها نیز جمع‎آوری شده‎اند.

وی با بیان این‌که برای پر کردن هر چاه به 2 میلیون تومان اعتبار نیاز است، یادآور شد: تاکنون 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در این بخش هزینه شده ولی کل کار به 6 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
چاه های طلا،366 حلقه چاه طلا مربوط به دوره هخامنشی