کشف ‌14 پرنده صید شده در بندرترکمن


‌فرمانده انتظامی بندرترکمن از کشف سلاح شکاری و 14قطعه پرنده وحشی صید شده توسط شکارچیان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: در این ارتباط سه نفر دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، سرهنگ حسین پهلوان دلیر روز چهارشنبه اظهار کرد: در اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیر مجاز، مامورین به یک دستگاه سواری که درمجاور اسکله شهرستان پارک بود، مشکوک شدند و در بازرسی از آن چند قبضه سلاح شکاری و مقادیری فشنگ ساچمه زنی کشف کردند.

وی اضافه کرد: از داخل این خودرو همچنین لاشه 14 قطعه پرنده آبزی که بصورت غیرقانونی شکار شده بودند، کشف و ضبط شد.

به گفته وی، با هماهنگی مقام قضایی لاشه پرنده های کشف شده که از نوع پرلا بودند به اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن تحویل شد.

چنگر یا پرلا پرنده‌ای آبزی به رنگ سیاه بوده که رنگ سر و گردنش براق تر و منقار و پیشانی‌اش سفید رنگ است، این پرنده بومی ایران است.

فرمانده انتظامی بندرترکمن ‌ادامه داد: علاوه بر توقیف سلاح‌ها و مهمات مکشوفه و خودروی مذکور، متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به محاکم قضایی شهرستان معرفی شدند.

گلستان از جمله معدود تنفس‌گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار بوده و در زمان حاضر به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و نیز زاد و ولد دارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
صید ماهی توسط پرنده باهوش