بوی آزار دهنده خندق‌های بجنورد از چیست؟


معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: فرهنگ‌سازی برای نریختن زباله در داخل خندق‌های شهر بجنورد کارساز نبوده است.

محمد مهدی خاکشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، در پاسخ به این مسئله که میزان زباله‌های انباشته شده در یکی از خندق‌های این شهر به قدری بوده که بوی مشمئز کننده‌ای از آن خارج می‌شد، توضیح داد: با اجرای طرح جمع آوری آب‌های سطحی، این آب‌ها به سوی خندق موجود در حاشیه پارک آفرینش سرازیر می‌شوند، اما در این میان تعداد زیادی از کسبه‌ها وجود دارند که زباله‌های خود را در داخل خندق می‌ریزند و این زباله‌ها همراه با آب به خندق واقع در حاشیه پارک آفرینش سرازیر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خندق موجود در محل پارک آفرینش کف سازی شده اما ادامه خندق هنوز از سوی شرکت آب و منطقه‌ای استان کف سازی نشده است، ادامه داد: این امر سبب می‌شود تا زباله‌ها در یک محل تلمبار شود و در نتیجه بوی آزار دهنده‌ای در هوا پخش شود.

خاکشور با بیان اینکه ماموران شهرداری هر دو سه روز زباله‌های انباشته در آن محل را جمع آوری می‌کنند، خاطرنشان کرد: جمع آوری زباله‌ها در این محل‌ها به علت اینکه هنوز کف سازی نشده است بسیار سخت است و مامور شهرداری باید تا زانو وارد لجن‌های ایجاد شده رود.

وی تصریح کرد: تاکنون تذکرات فراوانی به کسبه‌ها به منظور عدم رهاسازی زباله‌ها در داخل خندق‌ها شده است اما تاکنون این اقدامات موفقیت آمیز نبوده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بوی بهار در بجنورد(گوشه ای از مراسم استقبال مردم بجنورد از رهبر انقلاب)