سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت از موضع گیری سخت در برابر آمریکا نترسد/ محدودیت تردد به ایران تحریم و نقض فاحش برجام است


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه گذشته (8 دسامبر 2015) با 407 رای موافق و 19 رای مخالف به بهانه مقابله با تهدید تروریسم، طرحی را تصویب کرد که در صورت تبدیل به قانون ورود افرادی که اخیراً به ایران، عراق، سوریه یا سودان سفر کرده‌اند، با محدودیت مواجه می‌کند. بر اساس این طرح شهروندان 38 کشور که دوست آمریکا محسوب می‌شوند و مطابق قوانین ایالات متحده در حال حاضر بدون اخذ روادید و تا سقف 90 روز می‌توانستند وارد خاک آمریکا شوند، در صورتی که در 5 سال گذشته به ایران، سوریه، عراق یا سودان سفر کرده باشند، باید مورد بررسی قرار گیرند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به طرح فوق اظهار داشت: مقام معظم رهبری کراراً اعلام فرمودند که هدف غرب از دنبال کردن پرونده هسته‌ای تنها موضوع هسته‌ای نیست بلکه آنها ماهیتاً با نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند و برای محدود کردن و ضربه زدن و براندازی جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی گسترده و حساب شده‌ای دارند.

وی ادامه داد: در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب به اشکال مختلف طرح‌های براندازانه‌شان را به اجرا گذاشتند ولی موفق نشدند. امروز نیز  به بهانه‌های مختلفی مانند حقوق بشر، صلح خاورمیانه، به رسمیت شناختن اسرائیل، موشک دوربرد و بالستیک ایران را تحت فشار قرار می‌دهند.

ذوالنور با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی با پسوند جمهوری اسلامی مسأله‌ دارند، گفت: آنها در روند مذاکرات هسته‌ای اعتراف کردند که این پرونده‌ها را یکی پس از دیگری مطرح خواهند کرد، بنابراین اگر در بحث برجام کنار آمدند برنامه‌هایی برای نفوذ دارند و می‌خواهند خیالشان از بعد هسته‌ای ایران راحت شود و بتوانند در ابعاد دیگر فارغ البال کار کنند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه اگر آنها به دنبال توافق با جمهوری اسلامی بودند یقیناً باید در جهت اعتماد آفرینی و اعتماد سازی حرکت می‌کردند تصریح کرد: موضوع تحریم‌های جدید و محدویت‌ تردد به جمهوری اسلامی ایران نه تنها در راستای اعتماد سازی نیست بلکه با روح برجام و توافق سازگاری ندارد و مبین این مطلب است که دشمن اگر در موضوعی با ایران به توافق برسد وارد بُعد دیگری برای ضربه زدن می‌شود.

ذوالنور در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به بهانه‌های حقوق بشری کشورهای غربی و عملکرد دوگانه آنها در برخورد با قضیه حقوق بشر زد و گفت: موضوع دموکراسی و حقوق بشر را که آنان  مطرح می‌کنند موضوع بی‌ربطی است؛ آنها به عربستان و قطر که از بویی از دموکراسی نبرده‌اند اعتراض نمی‌کنند ؛ در این کشورها انتخاباتی نمی‌بینید که مردم در چرخه دولت دخالت داشته باشند و حکومت‌ها با خواست مردم باشد و کسی بتواند از اختیار هر نفر یک رای که حداقل دموکراسی است استفاده کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به ناآرامی های بحرین و نیجریه اشاره کرد و افزود: در بحرین رژیم آل خلیفه مردمی را که فقط حرفشان این است «هر نفر یک رای داشته باشد» سرکوب می‌کند. این فجایع و قتل‌عام‌ها زیر چشم ناوگان پنجم آمریکا که یک چهارم خاک بحرین را در اشغال خود دارد صورت می‌گیرد و آمریکا هیچ صحبتی از نقض حقوق بشر نمی‌کند.

وی ادامه داد: رسانه‌های غربی در حالی در برابر کشتار شیعیان نیجریه سکوت کرده‌اند که سروصدای حقوق بشریشان برابر اعدام فردی که جهت براندازی در جمهوری اسلامی اقدام کرده، قاچاقچی یا متجاوز به عنف بوده، گوش فلک را کرد می‌کند.

ذوالنور جهت گیری مجلس نمایندگان آمریکا، کنگره و دولت آمریکا را تماماً در راستای براندازی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: آنان از ایران به عنوان کانون بیداری اسلامی در جهان وحشت دارند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که عکس‌العمل و واکنش دولت پس از تصویب چنین طرحی در مجلس آمریکا چه باید باشد تصریح کرد: ما باید ببینیم اعتقاد و باور دولت چیست؟ زمانی دولت ما می‌خواهد برجام را به هر قیمتی محقق کند ولو اینکه در ساحت‌های دیگر متضرر شویم و ضرر آن بیشتر از فایده‌اش باشد؛ اما زمانی دیگر عزم دولت حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران به هر قیمت و با هر هزینه‌ای است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار تاسف کرد:  آنچه تا به حال از دولت دیدیم منش اول است و اینکه دولت تصمیم گرفته به هر قیمت و آسیبی که به جمهوری اسلامی وارد می‌شود برجام را بپذیرد و این خلاف است. دولت جمهوری اسلامی باید منافع اصلی جمهوری اسلامی مدنظرش باشد. نباید از موضع گیری سخت بترسد و برای آنها حریم قائل شود.

وی با تاکید بر اینکه تیم سیاست خارجی باید در چارچوب منافع اسلامی اقدام عملی مناسبی داشته باشد گفت: متاسفانه امروز عدم شجاعت را در دیپلماسی‌مان مشهود است، در دیپلماسی باید شجاعت جدی داشته باشیم و به موقع برای حفظ منافع ملی حرکت کنیم. نباید به یک موضع سست و آبکی بسنده کنیم.خود آقایان می‌گویند مذاکره داد و ستد است بنابراین اگر جایی سیلی زدند باید سیلی بزنیم و اگر نه صورتمان را برای سیلی‌های بعدی آماده کنیم.  باید با عکس‌العمل مناسب امیدی برای مانورهای اینچنینی در دشمنان باقی نگذاریم و امیدوارم دولت و وزارت امور خارجه به طور جدی برای حفظ منافع ملی و عزت و شأن و اقتدار جمهوری اسلامی تصمیم بگیرند.

ذوالنور با تاکید بر اینکه تحریم اشکال مختلفی دارد و لازم نیست تنها از واژه تحریم استفاده شود اظهار داشت: اینکه 31 ایالت از ایالات‌های آمریکا را مجاز کنند که  با جمهوری اسلامی معامله و مبادله نداشته باشند، تردد به جمهوری اسلامی را ممنوع و محدود کنند، ورود تکنولوژی به ایران را مختل کنند، باعث اختلال در معادلات بانکی شوند از انواع تحریم است حتی اگر اسم تحریم نباشد.

وی در پایان نتیجه گیری کرد: انواع چنین تحریم‌هایی مشمول فرمایشات نُه گانه مقام معظم رهبری در نقض برجام می‌شود و دولت ملزم است این تحریم‌ها را نقض برجام تلقی کرده و عکس العمل متناسب بگیرند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/2H3VNJ


ویدیو مرتبط :
نقض برجام با منع فروش هواپیما به ایران از سوی آمریکا