سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگاه مطبوعات قم به مسائل استان، 10 آذر


* روزنامه 19 دی
این روزنامه به نقل استاندار قم نوشته است: اصحاب قلم نقش مهمی در توسعه کشور دارند.سید مهدی صادقی در دیدار مدیرعامل روزنامه ایران با اشاره به نقش مطبوعات در آگاه سازی و تنویر افکار عمومی، نقد صحیح و سازنده در رسانه ها به ویژه نشریات مکتوب را زمینه ساز رشد و بالندگی عنوان کرد.
همچنین، حضور 15 موکب مردمی قم در مسیر پیاده روی اربعین، محدودیت های ترافیکی اربعین حسینی در قم اعمال می شود، دعوت چهار بازیکن قمی به اردوی تیم ملی فوتسال، راه اندازی دانشکده طب و دین در شهر قم، شناسایی 30 آژانس هواپیمایی متخلف در قم، تسهیل شرایط سرمایه گذاری در بلوار پیامبر اعظم، کمیته طبیعت گردی در قم تشکیل شود، 1974 واحد مسکن مهر به زنان سرپرست خانوار در قم واگذار شده است، سرویس دهی ویژه اتوبوسرانی قم به مناسبت اربعین حسینی، مشاور استاندار در امور اجتماعی منصوب شد از دیگر عناوینی است که این روزنامه به آن ها پرداخته است.

* روزنامه ایمان
این روزنامه درگزارشی با عنوان «مونوریل در مسیر سیل؟!» آورده است: مونوریل نامی که امروز برای مردم قم تبدیل به یک علامت سوال شده است، هر روز یک اظهار نظر در این خصوص می شنوند، یک روز می گویند که قرار است پایه های مونوریل جمع آوری شود، یک روز می گویند که منوریل تا مصلا می رود، یک روز می گویند تا پردیسان.
در این گزارش آمده است: روزی نحوه عبور مونوریل از مقابل حرم مطهر تبدیل به بحث داغ استان می شود و روز دیگر عدم عبور این پروژه از مقابل حرم، سریال مونوریل قم حدود پنج سال است که تقریبا هر روز برای مردم این شهر اکران می شود و معلوم نیست که تکلیف آخرین قسمت این سریال چه خواهد شد؟!
این روزنامه به مطالبی از جمله کلاهبرداری 15 میلیاردی دلال فرش ابریشم، کشف 623 کیلوگرم مواد مخدر،شکارچی متخلف درقم دستگیر شد، مرگ راکب موتورسیکلت در قم، اجرای طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری قم و صعود تیم نادرشیمی قم به لیگ دسته اول بسکتبال بانوان نیز پرداخته است.

* روزنامه شاخه سبز
این روزنامه در مطلبی با عنوان «چالش مدیریتی استان قم نتیجه ساختار تشکیلاتی معیوب و مدیریت سنتی است» در ستون سرمقاله، می نویسد: اگرچه شهرستان بودن در آغاز استان شدن قم فرصتی بود برای رشد و آبادانی پایگاه جهان اسلام که در قبل و بعد از انقلاب در سایه استان تهران مورد غفلت واقع شده بود، اما امروز که دو دهه از زمان استان شدن قم می گذرد اقدامات گذشته در حد انتظار نبوده و عملا از این فرصت طلایی برای رشد و آبادانی قم استفاده مطلوب به عمل نیامده است.
مطالبی از جمله صنعتگران قمی روش های نوین بهره وری و مدیریت انرژی را فراگرفتند، کلنگ ساخت شهرک خودرویی قم دهه فجر امسال زده می شود، تعزیه قم، میراثی برای تمام نسل ها، هوای قم طی روزهای آینده سرد می شود، 21 هزار قمی به مرز عراق اعزام شدند، گردشگری مسئولانه در قم تقویت شود، تالاب های قم به اثر طبیعی ملی تبدیل شوند، افزایش سه برابری اعزام دانش آموزان قمی به اردوی راهیان نور، طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری قم اجرا می شود و صنعتگران قمی روش های نوین بهره وری و مدیریت انرژی را فراگرفتند نیز در این روزنامه منعکس شده است.

* نشریه پیام قم
این نشریه در گزارشی با عنوان «وجود دامداری در روستاهای قم؛ فرصت یا تهدید» می نویسد: «روستا» نامی است که هر جا مطرح می شود، اذهان را به سمت مکانی آرام با مردمی خونگرم و زحمتکش سوق می دهد. مکانی که در آن سادگی و صداقت موج می زند و اهالی آن با تلاش و کوشش فراوان به دنبال آوردن نان حلال بر سر سفره خانواده خود هستند.
این گزارش افزوده است: در تعریف «روستا» هم چنین آمده است که روستا عبارت از یک مرکز جمعیت و محل سکونت و کار تعدادی خانواده که در اراضی آن روستا به کار کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و درآمد اکثریت آنان از طریق کشاورزی و دامپروری حاصل می شود. اما طی یک دهه اخیر، چهره روستاها کمی تغییر پیدا کرده و دیگر آن تصویری که در ذهن از روستا نقش بسته است، در این مناطق یافت نمی شود.
وجود ظرفیت های خوب برای اشتغال در قم، با همکاری مخابرات ایران و کره جنوبی شهر قم هوشمند می شود، احداث شهرک خودرویی در قم، پرورش ماهیان زینتی در آب های شور استان قم، پیشکسوتان والیبالیست شهرداری قم قهرمان شدند و جانمایی پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر از دیگر عناوین این نشریه است. ک/3
/2085/ 6133/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تفاوت نگاه خطی و نگاه شبکه ای به مسائل