لغو نمایش مستند گروه موسیقی حاضر بر صحنه کنسرت مرگبار پاریس


  X  

لغو نمایش مستند گروه موسیقی حاضر بر صحنه کنسرت مرگبار پاریس

مهر/ نمایش فیلم مستندی از گروه «ایگلز آف دت متال» که در کنسرتی که با حمله مرگبار تروریست‌ها در پاریس روبه رو شد روی صحنه بودند، لغو شد.
تاثیر شوک حاصل از حملات تروریستی به پاریس در جمعه گذشته، به IDFA یا فستیوال بین‌المللی مستند آمستردام نیز رسید. جدیدترین دوره این جشنواره چهارشنبه شب با نمایش فیلم مستند «کار و بار خانوادگی» به کارگردانی تام فاسارت هلندی آغاز شد ولی پنج شنبه تایید شد همه برنامه‌های نمایش «رستگاری شیطان» فیلمی از آلکس هافمن درباره گروه «ایگلز آف دت متال» لغو شده است.
این گروه موسیقی آمریکایی در سبک دت متال، جمعه شب در تئاتر باتاکلان پاریس برنامه داشتند و حمله مردان مسلح که ۹۹ کشته در این تئاتر به جای گذاشت، دقایقی پس از خروج این گروه انجام شده بود. جشنواره فیلم مستند آمستردام با انتشار اعلامیه‌ای گفت: متاسفیم که اعلام کنیم نمایش مستند «رستگاری شیطان» منتفی شده و اطلاعات بیشتر بعدا به اطلاع همه خواهد رسید.
در این جشنواره ۱۰ روزه بیش از ۳۰۰ فیلم به نمایش درمی‌آید و بیشتر نام‌های بزرگ دنیای مستندسازی در این مدت در شهر آمستردام خواهند بود. ارول موریس سازنده «خط باریک آبی» و «مه جنگ» برای نمایش ۱۰ فیلم برجسته اش، امسال در این شهر حضور دارد و یک مستر کلاس برگزار می‌کند. باربارا کوپل سازنده «هارلان کانتری» هم در این جشنواره حضور دارد. به عنوان بخشی از برنامه امسال، بنجامین باربر تئوریسین سیاسی ۱۵ مستند انتخاب کرده که در ارتباط با کتاب او با عنوان «جهاد در برابر مک ورلد» که در سال ۱۹۹۵ نوشته شده هستند.
در بخش نشست‌های مربوط به صنعت مستند گفتگویی با عنوان «چطور مستندتان را اسکاری کنید» با حضور تام اویر از مدیران اسکار برگزار می‌شود. نشستی با عنوان «چطور در بازار آمریکا موفق باشید» نیز با جضور جان اسلاس بنیانگذار کمپانی سینتیک میدیا برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
پشت صحنه تمرینات و کنسرت اراک گروه موسیقی سماعیان