فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خراسان رضوی و اصفهان پرفروش‌ترین استان‌های اکران کننده «شاهزاده روم»


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «شاهزاده روم» جدید‌ترین فیلمی است که توانسته در اکران پاییزی خود به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران بپیوندد. این انیمیشن سینمایی با فروش یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی خود در یک ماه اکرانش توانسته رکورد خوبی را در گیشه سینمای ایران ثبت کند.

«شاهزاده روم» که برای آغاز اکران خود در فصل پاییز و استفاده از ظرفیت مدارس مجبور شد سرگروه خود را کنار بگذارد و در گروه آزاد اکران شود. انیمیشنی که اولین تجربه سینمایی هادی محمدیان، کارگردان این اثر محسوب می‌شود و در کنار «قندون جهیزیه» و «گینس» جزو آثار کارگردان‌های فیلم اولی است که توانسته به باشگاه میلیاردی‌های 94 بپیوندد.

نکته قابل توجه در مورد «شاهزاده روم» فروش شهرستان‌های این فیلم است. این انیمیشن تا این لحظه توانسته در شهرستان‌‌ها فروشی در حدود 900 میلیون تومان داشته باشد.

خراسان رضوی، اصفهان، البرز، فارس و مازندران به ترتیب استان‌هایی است که بعد از تهران دارای بیشترین آمار فروش گیشه‌ای «شاهزاده روم» هستند. تا این لحظه خراسان رضوی با فروش بیش از 150 میلیون تومان در رقابت با اصفهان که از اکران مدارس محروم است و تاکنون بیش از 130 میلیون تومان فروش داشته، پیشی گرفته است تا مهم‌ترین استان اکران کننده «شاهزاده روم» پس از پایتخت باشد.

انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» محصول گروه «هنر پویا»، کنسرسیوم مشترک موسسات «سلوک افلاکیان» و «هفت سنگ» است که در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توانست دو لوح تقدیر ویژه کسب کند. این انیمیشن که به تهیه‌کنندگی حامد جعفری تولید شده است درباره زندگی پرنسسی مسیحی و پاک‌دامن به نام «ملیکا» نوه قیصر کبیر روم است که دست سرنوشت او را به بلاد اسلامی می‌آورد و در ‌‌نهایت مادر امام عصر (عج) می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اکران «شاهزاده روم» برای کودکان