سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار گیلان: رأی مردم، سرنوشت ساز و گامی بلند برای توسعه ایران است


محمدعلی نجفی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات استان گیلان، با بیان اینكه شكل گیری جمهوری اسلامی بر پایه رای مردم بود، افزود: توصیه من این است كه در این مرحله از انتخابات نیز، مردم حضور پرشور و گسترده داشته باشند تا فرایند انتخابات تكمیل شود.
وی با یادآوری برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در شهرستان های رشت و رودبار ادامه داد: این حق انتخاب و مشاركت در تعیین سرنوشت، برای همه ما محفوظ است از این رو انتظار دارم همه واجدان شرایط شركت در انتخابات، در سرنوشت كشور خود سهیم باشند.
نجفی با بیان اینكه 643 شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان های رشت و رودبار پیش بینی شده، خاطرنشان كرد: از این تعداد، 524 شعبه در شهرستان رشت و 119 شعبه در رودبار است.
استاندار گیلان از تامین امكانات سخت افزاری در شهرستان های رشت و رودبار خبر داد و گفت: از اولین ساعت های رأی گیری، تقریبا اینها با ستاد استان مرتبط هستند و تاكنون گزارش ها از حضور خوب مردم در پای صندوق های رای در این 2 شهرستان حكایت دارد.
نجفی اضافه كرد: از مردم می خواهم در این روز كه روز آنهاست، با شرایطی كه فراهم شده ، پای صندوق های اخذ رای حاضر شوند و نگذارند این امر مهم به ساعت های پایانی موكول شود.
وی به حضور رأی اولی ها نیز اشاره و بیان كرد: در این مرحله از انتخابات، 2 هزار و 262 رأی اولی واجد شرایط رای دادن هستند كه به یقین با انرژی مضاعف و به همراه خانواده های خود، در پای صندوق های اخذ رأی حاضر خواهند شد و جشن تكلیف سیاسی را به انجام می رسانند.
در مرحله اول از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان كه هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، از 11 حوزه انتخابیه گیلان، 10 نماینده منتخب مردم شدند و انتخابات در 2 حوزه رشت و رودبار به مرحله دوم كشیده شد.
در حوزه انتخابیه رشت در دور اول انتخابات، یك نامزد با كسب حد نصاب آرا به مجلس راه یافت و چهار نامزد دیگر برای كسب 2 كرسی باقیمانده در این حوزه در دور دوم با یكدیگر به رقابت می پردازند.
در حوزه انتخابیه رودبار نیز 2 نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات برای كسب یك كرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی رقابت می كنند.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار كیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد كه از این تعداد، سه كرسی نمایندگی مربوط به شهرستان رشت است.
3019/2007/ 1650

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
صبحگاه مشترک نیروهای مسلح گیلان باحضور استاندار گیلان