سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نقش فعال بانوان بسیجی در عرصه‌های مختلف کشور/ حلقه‌های صالحین در مدارس فعال شده است


زیبا جهازی نخبه بسیج فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اظهار داشت: نیروی رسمی آموزش و پرورش بوده و 20 سال سابقه تدریس معارف اسلامی را در دبیرستان‌ها دارم؛ 15 سال نیز در دانشگاه‌های صنعتی شریف، کشاورزی، هنر، دانشگاه فرهنگیان و حوزه علمیه، دروس اخلاق، آیین زندگی و تفسیر موضوعی قرآن را تدریس می‌کنم.

وی گفت: سه کتاب با نام‌های «غفلت در فرهنگ اسلامی»، «عوامل استحکام خانواده» و «دختران و نیازهای پیش رو» را تألیف کرده‌ام که کتاب «دختران و نیازهای پیش رو» نتیجه همکاری گروهی است که در سایت پرسمان، سؤالات دانشجویان را جواب می‌دادیم و بعد به صورت مکتوب درآمد و در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

جهازی با اشاره به اینکه عضو شورای پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کرج است و در آنجا فعالیت‌هایی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه انجام می‌دهد، در خصوص سابقه حضور در بسیج گفت: از ابتدای تشکیل بسیج، بنده به همراه خواهر و نیز دو برادرم که شهید شده‌اند در بسیج ثبت‌نام کردیم و از زمانی که به دانشگاه ورود پیدا کردیم نیز با بسیج همکاری داشتیم.

وی در خصوص ویژگی خواهران بسیجی و نقش آنان در جامعه گفت: زمانی که امام خمینی(ره)، فرمان تشکیل بسیج را دادند، افق دوری را نگاه می‌کردند و از لحظه تشکیل بسیج، این موضوع را به ذهن متبادر می‌کرد که بسیج باید کارهای مهمی انجام دهد، کما اینکه انجام داد و در عرصه جنگ، حوزه‌های علمی، فرهنگی و بهداشت، بانوان بسیجی فعالیت زیادی داشتند و احساس مسئولیتی که با بسیج همراه است، بسیار ارزشمند است.

این نخبه بسیج فرهنگیان با بیان اینکه بسیجیان غیر از اینکه در حوزه اخلاق فردی کار می‌کنند، در حوزه اخلاق اجتماعی نیز بی‌تفاوت نیستند، افزود: باید این روند در حال حاضر نیز ادامه پیدا کند؛ البته در برهه‌ای این موضوع کمرنگ شد، اما با تشکیل حلقه‌های صالحین در مدارس، شدت مضاعفی گرفته است و خوشبختانه شاهد تغییرات ساختاری در رفتار دانش‌آموزان می‌شویم.

جهازی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی وقتی در دانشگاه فرهنگیان با دانشجویان مصاحبه می‌کردیم، این احساس ایجاد شد که هنوز پایه‌های اعتقادی دانشجویان با حضور در بسیج تکمیل می‌شود و اکثر پاسخ‌های خود در خصوص پرسش‌های اعتقادی ما، از شرکت در کلاس‌های بسیج داشتند که این باید تقویت شود.

وی ادامه داد: تشکیل بسیج، قوی بوده و مردمی است و باید قدر آن را دانسته و در تقویت بنیه‌های اعتقادی، فرهنگی و علمی تلاش کنیم، در دانشگاه‌ها اساتید باید بسیج را جدی‌تر بگیرند و آن را در محیط دانشگاه تجلی بخشند.

این نخبه بسیج فرهنگیان با اشاره به بحث بسیج در مدارس افزود: خوشبختانه حلقه‌های صالحین در معلمان و دانش‌آموزان خیلی فعال شده است، اما باید محتوا را یک محتوای هماهنگ برای دانش‌آموزان و معلمان کنیم.

رتبه برتر الگوهای تدریس استان البرز اضافه کرد: مهمترین عامل در مسیر پیشرفت، لطف الهی است که استعداد را به ما داده است و اینکه ما گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم و احساس دِین نسبت به کارهای فرهنگی می‌کنیم؛ البته نباید این موضوع را از نظر گذراند که برای فعالیت فرهنگی نیاز به پشتوانه‌های حمایتی مادی و معنوی داریم.

جهازی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی و سبک زندگی خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی باید در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: مبارزه با استکبار با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، برخوردار از یک پشتوانه عمیق علمی، تجربی و عقلانی است و باید این را در بین دانش‌آموزان تقویت کنیم و یکی از رسالت‌های بزرگ معلمان و اساتید، افزایش ایمان و بصیرت دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
علی صادقی و امیر نوری در نقش بسیجی فعال!