ایسنای ما شانزده ساله است


روزنامه «ستاره صبح» در شماره امروز خود، یادداشتی ویژه درباره 16 سالگی ایسنا منتشر کرد.

در این یادداشت به قلم پونه ندائی - دبیر تحریریه روزنامه ستاره صبح - که به‌مناسبت شانزدهمین سال‌گرد تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منتشر شده، آمده است:

«شانزده سالگی برای آدمیزاد سن نوجوانی است، اما برای یک خبرگزاری، آن هم با افت و خیزهای اجتماعی خاص کشور، ما سن بزرگسالی به‌شمار می‌آید. ایسنای ما خیلی وقت است که در سن فرزانگی قرار دارد. خبرهای ایسنا جزو پربازدیدترین اخبار خبرگزاری‌های فارسی‌زبان است. در نگاه اول به این سایت خبری، حال و هوای حرفه‌ای مواجهه با خبر به چشم می‌آید. ایسنا در فراز و نشیب کارنامه خود، کمتر در دامن اشتباه‌های رایج خبری افتاده و بیشتر رو به ارتقای کیفیت و رفتار مسئولانه در حوزه اطلاع‌رسانی دارد.

به یاد می آورم سال‌ها پیش وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم و در پی آن دیگر نمی‌توانستم نشریه دانشجویی خود را منتشر کنم، در تنگنای روحی قرار گرفته بودم. دلم برای مطلب نوشتن و تیتر پیدا کردن تنگ شده بود.

آن موقع رسانه به معنای امروز در دسترس همگان نبود. این روزها یک نجار، یک بقال، یک راننده اتوبوس و هر فردی از هر پیشه‌ای می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی صاحب صفحه و تریبون باشد.

من از زمانی یاد می‌کنم که ایسنا چون گوهری کمیاب بین خبرگزاری‌های ایرانی می‌درخشید و فضایی برای بازتاب خبرهای سراسر کشور بود و خوشبختانه مشی معتدل و همه جانبه نگر آن تا به امروز ادامه دارد. من پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه درخواست امتیاز مجله شوکران را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ارایه کردم، غافل از آن که زندگی در این‌باره از من صبری چهار ساله را می‌طلبد. به هر حال من در ترانزیت بین نشریه دانشجویی و نشریه خودم، ایسنا را کشف کردم. یادم نیست فراخوان دعوت برای فعالیت خبرنگار افتخاری در ایسنا را کجا خواندم.

با آقای حسن‌زاده که خبرنگاران افتخاری را پذیرش می‌کرد، آشنا شدم و با نخستین راهنمایی وی شروع کردم به نوشتن خبرهای کتاب. خوانا می‌نوشتم و از طریق نمابر ارسال می‌کردم. از خودم راضی بودم که از پای ننشسته‌ام و از همان امکان کوچک اما مهمِ ایسنا، راه جدیِ روزنامه نگاری خودم را می‌پیمایم. آن روزها تصور نمی‌کردم خودم روزی طرف مصاحبه ایسنا قرار بگیرم و به‌عنوان عضو کوچک خانواده مطبوعات درباره شعر و ادبیات و روزنامه نگاری با این خبرگزاری سخن بگویم...

در تمام این مدت که از دور و نزدیک و در نقش های مختلف با ایسنا در ارتباط بودم، به‌خاطر دارم که همکاران این خبر‌گزاری برای حفظ استاندارد خبری و ارتقای سطح حرفه‌ای کار، چه مرارت‌هایی را تحمل می‌کردند. یکی از آنان علیرضا بهرامیِ شاعر است. او یکی از سردبیران جدی و کوشای ایسنا است که اگر دوست و برادر قدیمی‌ ما مطبوعاتی‌ها نبود، می‌توانستم بیشتر درباره‌اش بنویسم اما از ذکر خیر و قدردانی‌های رایج می‌گذرم.

به هر حال دست روزگار برای عاشقان مطبوعات، فراز و نشیب ارزانی می‌کند، اما اکنون خوشحالم که از همین روزنامه و از مجله خودم (شوکران) به ایسنا سلام می‌کنم و تولدش را تبریک می‌گویم».

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
زیر شانزده ساله ها نبینند .دختری که طعمه هوس رانان شد