سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هرگونه برنامه‌ریزی برای تخریب شورای نگهبان محکوم است/ جایگاه این شورا به هیچ قیمتی نباید خدشه‌دار شود


حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش برخی‌ها برای تخریب شورای نگهبان پس از اعلام وضعیت صلاحیت‌های نامزدهای مجلس و خبرگان، گفت: شورای نگهبان در کشور و نظام از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شان این شورا در نظام جمهوری اسلامی، به هیچ قیمتی نباید مخدوش شود.

وی افزود: شورای نگهبان هم ضامن اسلامیت و هم ضامن جمهوریت نظام است. اسلامیت و جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی ایران توسط شورای نگهبان پاسداری می‌شود.

کلانتری تصریح کرد: افرادی که به هر دلیلی صلاحیت‌شان احراز نمی‌شود یا برای نمایندگی مجلس و خبرگان صلاحیت لازم را ندارند، نباید بعد از اعلام نتایج به هیچ قیمتی دست به تخریب شورای نگهبان این رکن رکین نظام بزنید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران ادامه داد: جریان‌ها و جناح‌هایی که کاندیدای مورد نظرشان به هر دلیلی تایید صلاحیت نمی‌شود نباید جایگاه منحصر به فرد شورای نگهبان را هدف قرار بدهند زیرا این کار باعث خدشه‌دار شدن جمهوریت و اسلامیت نظام خواهد شد.

کلانتری یادآور شد: یکی از نقاط برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران و تمایز آن با انقلاب‌های گذشته ما در همین است که با تلاش شورای نگهبان توانسته‌ایم از بسیاری از نفوذ‌ها، توطئه‌ها و مشکلات جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان یک جایگاه بسیار ویژه در نظام ما دارد. امام (ره) و مقام معظم رهبری هم بارها به این موضوع تاکید کردند و این جایگاه را نباید به خاطر چند رد صلاحیت قانونی مخدوش کنیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای تخریب شورای نگهبان گام گذاشتن در راهی است که دشمنان انقلاب طراحی می‌کنند. از ابتدای انقلاب هم یکی از نهادهایی که شدیدا مورد تخریب دشمنان قرار گفته شورای نگهبان بوده است چون شورای نگهبان مانع نفوذ دشمن می‌شود.

کلانتری در خاتمه گفت: هرگونه برنامه‌ریزی، حرکت طراحی شده و انسجام یافته‌ای که بخواهد در مسیر تخریب شورای نگهبان انجام شود، محکوم است و باید مراقب باشیم در چنین زمینی بازی نکنیم.

انتهای پیام/
 

http://fna.ir/16ZKOF


ویدیو مرتبط :
عضو شورای اسلامی شهرخور: پاک دست ترین شورا، شورای فعلی است.