فرهنگ بومی و مذهبی ما قادر است سبک زندگی شرق را تغییر دهد


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فرهنگ بومی و مذهبی ما غنی‌ترین فرهنگ در جهان است و اگر بسیج دانشجویی بتواند فرهنگ ناب متناسب با نیازهای جوانان ایرانی را تولید کند این فرهنگ خود به خود صادر شده و حداقل در شرق جهان، قادر به تغییر سبک زندگی مردم است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ محسن رضایی در جلسه هم‌اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه زندگی غربی هیچ عمقی ندارد اظهار کرد: امروز مهمترین نیاز جوانان ما فرهنگ است، فرهنگی ناب و متناسب با نیاز‌های روز یک ایرانی، زیرا فرهنگ زمینه ساز دیگر زمینه‌ها از جمله اقتصاد است و در واقع فرهنگ مولد ثروت است زیرا این جوان مصرفی بار نمی‌آید.

وی افزود: جوانی که مولد هست، جوانی که لحظه لحظه زندگی برایش مهم است و با تامل در آیات قرآن در او تحول ایجاد شده است در شکوفایی جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

رضایی ادامه داد: یک جوان ایرانی اگر همیشه در خلاقیت و نوآوری باشد هیچ بنگاه خارجی، هیچ کمپانی خارجی نمی‌تواند با کالاهای آن رقابت کند که این باعث می‌شود آنها همیشه دنباله رو ما باشند و این از فرهنگ بر می‌خیزد و از تغییر زندگی جوان‌ها نشات می‌گیرد بنابراین توصیه من این است که بسیج دانشجویی مشخصا فرهنگ‌های اصیلی که زندگی جوان‌ها و روابط و مناسبات‌شان را و آداب و زندگی کردنشان را بتواند تحت تاثیر قرار دهد مورد بررسی قرار دهد و برای این کار نیز از خود دانشگاه شروع کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه فرهنگ بومی و مذهبی ما غنی‌ترین فرهنگ در جهان است گفت: اگر بسیج دانشجویی بتواند فرهنگ ناب متناسب با نیازهای جوانان ایرانی را تولید کند این خود به خود صادر شده و حداقل در شرق که سه و نیم میلیارد جمعیت دارد، قادر است سبک زندگی مردم را تغییر دهد. که این شامل سبک زندگی، نوع پوشش، نحوه آداب و معاشرت آنها خواهد بود.

رضایی با تاکید بر اینکه تنها بسیج است که قادر به انجام این نقش مهم است، افزود: بسیج همیشه یک نیروی خلاق و نوآور است و همیشه در خط مقدم نیازهای مردم حرکت می‌کند و به خاطر ساختار منحصر به فردی که دارد پتانسیل بالایی را در خود ذخیره کرده است حال آنکه هیچ تشکل و نهاد دیگری بخاطر ساختار و مباحث محوری خود قادر به انجام این امر نیست.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که در دفاع مقدس جوانان و فرماندهان انجام دادند ادبیات سازی بود و این کار از متن اسلام و قرآن انجام می‌شد. بسیج دانشجویی هم متناسب با شرایط دانشگاه می تواند ادبیات درست کند می‌تواند فرهنگ بوجود بیاورد و می‌تواند روابط و تعاملات جوانان را اسلامی و جهادی کند و ابداع کننده یک فرهنگ در روابط و مناسبات و آداب باشد که در سطح دانشگاه و بین دانشجویان رواج پیدا کند.

وی در پایان افزود: ایران می‌تواند کانون تولید چنین فرهنگ نابی باشد که این فرهنگ ناب را تنها بسیجیان می‌توانند تولید کنند اما بسیج و به ویژه بسیج دانشجویی می‌تواند آن فرهنگ و ارزش‌های ناب اسلامی و ایرانی را تولید کند و به سراسر دنیا صادر کند و به شکل ویژه به سمت قاره آسیا که با روحیات ما سازگاری بیشتری دارد و از اینجا نتیجه می‌گیریم که بسیج همیشه یک نیروی خلاق است یک نیروی نوآور است و در خط مقدم نیازهای مردم حرکت می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سبک زندگی | تضعیف سبک زندگی بومی توسط غرب