سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ونزوئلا از افزایش تولید نفت ایران حمایت کرد/ تکمیل ظرفیت ذخیره‌سازی نفت جهان تا سه ماه دیگر


به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، اولوخیو دل پینو وزیر نفت ونزوئلا نسبت به بروز «فاجعه» در صورت تداوم افزایش ذخایر به سطوح بی‌سابقه ابراز نگرانی کرد اما از حق ایران در افزایش تولید نفت به محض لغو تحریم‌ها حمایت کرد.

بر اساس بیانیه وزارت نفت ونزوئلا، دل‌ پینو و دلسی رودریگوز وزیر خارجه این کشور این هفته با نمایندگان اوپک در کاراکاس به منظور بحث و تبادل نظر در مورد تقویت قیمت‌ها ملاقات کردند.

بر اساس این بیانیه، دل‌ پینو گفت خرید اضافه موجب افزایش ذخایر و سبب بکارگیری 90 درصد ظرفیت مخازن شده است و پیش‌بینی می‌شود که این میزان در سه ماهه نخست 2016 به 100 درصد برسد.

وی که رئیس شرکت ملی نفت ونزوئلا نیز هست، ادامه داد: «زمانی‌که این اتفاق بیفتد، ما احتمالا در آستانه بروز یک فاجعه خواهیم بود.»

این 2 مقام ونزوئلایی بار دیگر فراخوان این کشور برای نشست روسای دولت‌های عضو اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپک در حمایت از افزایش قیمت‌ها و حمایت از افزایش تولید ایران را تکرار کردند.

در این بیانیه تاکید شده است: «ونزوئلا همچنان بر موضع خود مبنی بر حق ایران در بازگشت به بازارهای نفتی تاکید دارد چراکه آنها صادرات نفت آنها به علت تحریم‌ها کاهش یافته است.»

به گفته نیکلاس مادارو رئیس‌جمهور ونزوئلا، درآمدهای نفتی این کشور در سال گذشته 68 درصد کاهش یافت. همچنین قیمت نفت خام ونزوئلا این هفته به 29 دلار کاهش یافت. ونزوئلا جمعیتی 29 میلیون نفری دارد و در رکود شدیدی قرار دارد و بالاترین نرخ تورم در جهان را داراست.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/7JAR3Q


ویدیو مرتبط :
افزایش ظرفیت تولید نفت ایران