سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سند تحول بنیادین اشتراک بسیاری با چارچوب آموزش جهانی 2030 دارد


به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو در پاریس اظهار داشت: در این رویداد تاریخی که هم‌زمان با هفتادمین سالگرد تأسیس یونسکو است، مایلم ابتدا به جمله‌ای کلیدی از اساسنامه این سازمان آنجا که می‌گوید «از آنجا که جنگ‌ها در اذهان مردمان آغاز می‌شود، تدافعات صلح نیز می‌باید در اذهان مردمان شکل بگیرد» اشاره کنم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه شخصاً معتقدم آموزش بهترین راه برای تحقق این ایده است، تصریح کرد: این موضوع در نشست آموزش اینچئون کره هم مورد تأکید رؤسای آموزش کشورها بوده است و آموزش می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای جلوگیری از افراط گرایی همراه با خشونت مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با آموزش، ایده «جهانی علیه افراطی­‌گری و خشونت (wave)» که توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه و با اجماع مورد تصویب قرار گرفت را می‌توان تحقق بخشید.

فانی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از چارچوب اقدام آموزش 2030 استقبال و حمایت می‌کند و معتقد است این سند چارچوبی برای همکاری‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی می‌تواند باشد.

وی افزود: بنده از هیأت رئیسه درخواست می‌کنم نظر به ضرورت عدم تعارض با قوانین و اولویت‌های ملی، حق شرط ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در خصوص بخش‌هایی از این سند که در اجلاس اینچئون نیز ارائه شد، عیناً در اسناد مربوط به این اجلاس درج شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مورد تأکید چارچوب اقدام آموزش 2030 دارای اشتراک بسیاری با برنامه‌های عمده آموزش در ایران است.

فانی گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران سند چارچوب اقدام آموزش 2030 ابزار مهمی برای بهبود کیفیت برنامه آموزش برای همگان، آموزش باکیفیت، همکاری برای توسعه پایدار و عدالت آموزشی است، به منظور تحقق اهداف آموزش 2030 جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای همکاری با یونسکو و کشورهای عضو و انتقال تجربه در این زمینه اعلام می‌دارد.

گفتنی است: سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو به منظور تصویب نهایی «چارچوب اقدام آموزش 2030» از 13 آبان تا 15 آبان 1394 با حضور بیش از 90 وزیر از کشورهای مختلف در مقر یونسکو در پاریس برگزار شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
فاجعه در سند 2030 : آموزش جنسی به کودکان !