موشک "تشرین"؛ عامل بازدارنده "حمله نظامی ارتش اسرائیل" به سوریه + تصاویر


موشک "تشرین" عامل بازدارنده حمله نظامی ارتش اسرائیل است.

به گزارش   خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  "قدرت موشکی سوریه"  از  40  سال  پیش  به  صورت ویژه کلید خورده بود و در این راستا موشک‌های مختلفی تولید شده است.   

توان موشکی سوریه در راستای مقابله با برخی از همسایگان متخاصم همچون ترکیه با وجود بحران این کشور، در حال افزایش بوده و در این راستا گام های بلندی برداشته شده  که این موضوع باعث نگرانی برخی کشورها از جمله آمریکا و ترکیه است.

یکی از موشک‌هایی که در خدمت ارتش سوریه بوده و این کشور آن را تولید کرده "تشرین" است که با نام  "ام 600 (M 600 )" نیز شناخته شده و پتانسیل‌های بسیاری برای هدف قرار دادن مواضع نزدیک (تا فاصله 300 ) کیلومتر را دارد.

**"اوزی روبین: موشک‌های  "تشرین" بسیار دقیق بوده و می‌توانند زیان‌های جدی به اسرائیل وارد آورند

پایگاه خبری "النشره" (elnashra)   به  نقل از روزنامه انگلیسی "ساندی تلگراف" گزارش داد که سوریه موشک های خود را آماده شلیک کرده تا در صورت تجاوز، آنرا مورد استفاده قرار دهد. این سایت ادامه داد:  ساندی تلگراف افزود: سوریه موشک‌های "تشرین" که تولید داخلی بوده و قدرت انفجاری بالا داشته  را آماده شلیک دارد.  "اوزی روبین"، از کارشناسان مطرح عرصه موشکی اسرائیل، می‌گوید: "موشک‌های  "تشرین" بسیار دقیق بوده و می‌توانند زیان‌های جدی را به وجود  آورند."

موشک وی معتقد است که سوریه تعداد زیادی از این موشک‌ها را در اختیار دارد. وی با اشاره به فرودگاه بین‌المللی اسرائیل گفت: "حتی اگر آنها نتوانند فرودگاه   "بن‌گورین"  را به صورت مستقیم مورد هدف قرار دهند، قادر خواهند بود  تمام پروازهای تجاری را متوقف کنند."

وال استریت ژورنال گزارش داد: "روسیه به ارسال تسلیحات به دولت  "اسد" ادامه می‌دهد و ده‌ها ناو جنگی را برای گشت‌زنی در آب‌های نزدیک پایگاه دریایی‌اش در سوریه به این کشور اعزام کرده است؛ اقدامی که آمریکا و مقام‌های اروپایی آن را تهاجمی خواندند و گفتند این اقدام از سوی روسیه هشداری به غرب و اسرائیل در عدم مداخله در جنگ داخلی سوریه است". که البته در این پروسه لازم به ذکر است که موشک های پیشرفته ای نیز تحویل سوریه شده است.

**سرزمین های اشغالی و موشک "تشرین"

 "تشرین" یک موشک برد کوتاه ارتش سوریه بوده که به عنوان یک عامل قدرتمند در برابر  تجاوزات اسرائیل، می‌تواند نقش مهمی در بازدارندگی از یک حمله گسترده ارتش رژیم صهیونیستی باشد و در این زمینه شهرهای مختلفی از سرزمین‌های اشغالی می‌‎توانند کاندیدای پاسخ متقابل ارتش سوریه باشند.  

موشک موشک

به عبارت بهتر هر شهر در "ناحیه شمالی" ، "ناحیه جنوبی" ، "ناحیه مرکزی" می‌توانند در تیررس موشک‌های تشرین قرار بگیرند و همین موضوع  (قدرت موشکی ارتش سوریه از جمله موشک "جولان 1" و "تشرین") یکی از دلایلی است که "نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل حمله گسترده به سوریه را آغاز نمی‌کند.

 سایت میسایل تریت (Missile Threat) درباره موشک کوتاه برد ارتش سوریه نوشت: "تشرین (M-600) "  یک موشک بالستیک زمین به زمین بوده که گزارشهای مختلفی از سازوکارهای بهینه‌سازی این موشک ارائه شده است.

این سایت ادامه داد: موشک  "تشرین (M-600) " با طول قریب به 9 متر، قطر قریب به 0/6 متر، وزن کلی پرتاب 3 هزار و 450 کیلوگرم، وزن سرجنگی  500 کیلوگرم، دارای سامانه هدایت ویژه‌ای است.

موشک

موشک

**موشک "تشرین" بیش از 200 کیلومتر برد دارد

سایت  میسایل تریت    (Missile Threat) عنوان داشت: اولین پرتاب‌های این موشک در سال 2007، 2008 و 2011 بوده و  "تشرین (M-600) " بعنوان یک موشک عملیاتی شناخته شده است. این سایت درباره برد و قدرت تخریب موشک "تشرین (M-600) " نوشت: این موشک بردی بیش از 200 کیلومتر دارد و دارای سوخت جامد بوده و هدایت آن اینرسی است که با سامانه اطلاعات جغرافیایی به روز رسانی می‌شود.

روزنامه هاآرتص (Haaretz) چاپ اسرائیل در مقاله‌ای با اشاره به توانمندی موشک  "تشرین (M-600) " نوشت: :  "تشرین (M-600) " یک موشک بهینه سازی شده است که 300 کیلومتر برد داشته و می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.

این سایت ادعا کرد: "موشک‌های  "تشرین (M-600) " در حال انتقال به لبنان هستند تا حزب‌الله از آن در آینده استفاده کند". البته لازم به توضیح است که مقامات و رسانه‌های اسرائیل در حوزه‌های مختلف ادعاهایی را مطرح می‌کنند که عمدتا پایه درستی ندارد و ادعای انتقال موشک‌ها هم جای تأمل دارد.

در مجموع موشک "تشرین" می‌تواند نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی و به خصوص "تل‌آویو" را هدف قرار دهد و ابزار قدرتمند ارتش سوریه در بازدارندگی از امکان هجوم گسترده ارتش اسرائیل خواهد بود.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

      برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟