سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سیل عاشقان امام هشتم(ع) در مشهد به سوی حرمش روان شده است


به گزارش ایرنا، حدود سه میلیون زائر ایرانی و غیرایرانی و افزون بر 200 هزار زائر پیاده رضوی امروز شنبه 21 آذر مصادف با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در جوار مضجع شریفش گرد آمده اند تا بار دیگر شور و عشق خود به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نثار شمس الشموس کنند.
مشهدالرضا دیشب و امروز حال و هوای دیگری دارد. شور رضوی در هر نقطه شهر موج می زند، مجاورین حرم مطهر میزبان میهمانان خسته و دلشکسته از راه دور هستند و میهمان نوازی در خور و شان زائر امام رئوف(ع) انجام دادند.
شهر بهشت امروز محشر رضوی است، گویی از زمین و زمان آدم می جوشد، سیل مشتاقان به سوی حرم مطهر رضوی روان شده و فریادهای نوحه و عزا فضای شهر را دگرگون کرده است.
تمام خیابانها و کوچه های اطراف حرم مطهر رضوی انباشته از حضور مردمی است که به صورت دسته های کوچک و بزرگ و یا انفرادی عزم رفتن به حرم مطهر را کرده اند.
همگان بعد از نماز صبح امروز خانه ها و محل اقامت را ترک گفته تا خود را به زیر سایه مضجع شریف ثامن الحجج(ع) برسانند؛ در برابر عظمتش سر تعظیم فرو آوردند و دلها را با اشک سبک سازند.
تمام مساجد و تکایا در مشهد مقدس نیز دیشب و امروز برنامه های خاص عزداری و سخنرانی برگزار کرده اند که دهها هزار نفر دیگر در این مکانهای مقدس با شنیدن سخنرانی و مرثیه سرایی، عشق و ارادت خود را به امام هشتم(ع) و مقتدایشان به نمایش گذاشتند.
همچنین سفره های نذر امام رضا(ع) در اکثر نقاط شهر مشهد پهن شده تا در سالروز شهادتش میزبان رضویون باشند و ایستگاههای صلواتی مستقر در خیابانها نیز با چای و شربت از زائران عزادار که در قالب دسته های عزاداری به سینه زنی و زنجیرزنی مشغول هستند پذیرایی می کنند.
خوان کرم امام رضا(ع) امروز به گستره همه شهر پهن شده است، هر دلداده مکتب رضوی به میزان شور و شیفتگی خود از این سفره برمی گیرد.
حرم مطهر امام رضا(ع) امروز میعادگاه هزاران عاشق و شیفته امام هشتم(ع) است، دسته های عزادار، زائران و مجاوران در سطح شهر پس از اقامه نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی گرد هم می آیند و اجتماع بزرگ رضوی را تشکیل می دهند.
آیین شام غریبان امام رضا(ع) نیز امشب با حضور پرشور رضویون در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و ماه صفر با پیوند دوباره شیعیان با مکتب رضوی به پایان می رسد.
7489/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کاروان پیاده عاشقان امام هشتم