سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شهرداری از فاینانس چین برای توسعه مترو استفاده کند


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل دوستی در جریان دویست‌وبیست‌وهشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور چین به کشورمان اظهار کرد: انتظار می‌رود رئیس شورای شهر و شهردار تهران طی دیداری با رئیس‌جمهور هماهنگی لازم برای بهره‌مندی از فاینانس‌های چین را انجام دهند چرا که با بودجه شهرداری نمی‌توانیم خطوط مترو را به موقع تکمیل کنیم. 

وی جهت‌گیری‌های بودجه 95 را مطلوب توصیف کرد و گفت: پرداخت دیون شهرداری و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله این جهت‌گیری‌هاست که قابل تقدیر است. 

دوستی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییراتی که دولت در نحوه تخصیص مالیات بر ارزش افزوده، به شهرداری‌ها داده است، اظهار کرد: اگر این مالیات متعلق به مردم تهران است و قرار است که به وزارت کشور سپرده شود، معلوم نیست 4 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار سال 95 که از این محل پیش‌بینی شده محقق شود. 

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز ضمن تقدیر از دولت بابت تلاش‌هایی که برای رفع تحریم‌ها صورت گرفت، اظهار کرد: رویکرد بودجه 95 انقباضی است و بین 17 تا 18 درصد نسبت به سال جاری کاهش دارد. 

وی تاکید کرد: اگر می‌توانستیم مبلغ عوارض ساخت‌وساز را از شمال شهر به جنوب شهر منتقل کنیم بسیار خوب بود اما این اقدام چندان عملی نیست، در عین حال می‌توان از اراضی با کاربری تجاری (S) که ویژه ایجاد بازارهای تجارت جهانی و کسب و کار است در بخش تحقق درآمدهای ناشی از عوارض ساخت و ساز بیشتر بهره‌مند شد.

سالاری همچنین پیشنهاد داد شهرداری با اخذ عوارض از دکل‌ها و آنتن‌ها و همینطور شبکه‌های فیبر نوری برای شهر درآمد ایجاد کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به بازنگری در طرح تفصیلی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این بازنگری بیشترین افزایش مربوط به پهنه سبز است که اقدام مثبتی ارزیابی می‌شود.

وی نسبت به اقدام دولت و مجلس مبنی بر عدم تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها به صورت مستقیم انتقاد کرد و آن را اقدامی خطرناک دانست و گفت: باید در این رابطه بیانیه‌ای توسط اعضای شورای شهر تهران خطاب به دولت و مجلس صادر شود و از تصویب نهایی آن در برنامه ششم جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/  


ویدیو مرتبط :
آغاز پرداخت فاینانس چین برای اجرای 19 طرح سرمایه گذاری