سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پزشکیان:دیروز مخالف تصویب و امروز به دنبال موفق نشدن برجام هستند/ مخالفان داخلی با تندروهای آمریکا همسو شده‌اند


تخریب برجام توسط عده ای در داخل مسئله جدیدی نیست؛ آنها ابتدا به دنبال آن بودند که برجام مصوب نشود و امروز تلاش می کنند موفق نشود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم تبریز گفت: در انتخاباتی که گذشت مشاهده شد وقتی حامیان دولت یا اصلاح طلبان مسئله ای را عنوان می کردند فقط کافی بود این موضوع از سوی آمریکا نیز عنوان می شد تا منتقدان لب به اعتراض باز کنند که شما در راستای اهداف آمریکا حرکت می کنید؛ با این تفسیر آیا نمی توان مدعی شد مخالفانی که امروز دم از توقف برجام و پاره شدن توافقنامه می زنند با امریکا و اسرائیل که آنها نیز خواهان این موضوع هستند همسو شده اند؟!

به گزارش انتخاب، وزیر بهداشت دولت اصلاحات در خصوص تخریب برجام گفت: تخریب برجام توسط عده ای در داخل مسئله جدیدی نیست؛ آنها ابتدا به دنبال آن بودند که برجام  مصوب نشود و امروز تلاش می کنند موفق نشود.

مسعود پزشکیان ادامه داد: اتفاقات اخیر از جمله حمله به سفارت عربستان و اظهار نظر های مختلف در این باب تنها می تواند به این دلیل باشد که طرف مقابل را تحریک کنند تا با ما از سر سازش بر نیایند به گونه ای که یا این مصوبات را اجرا نکنند و یا دنیا این تلقی را داشته باشد که ایرانی ها به دنبال جنگ هستند.

وی تصریح کرد: مخالفان برجام در داخل کشور درست خطی را دنبال می کنند که جمهوری خواهان در امریکا دائما ان را عنوان می کنند.  در واقع همانطور که جمهوری خواهان و تندروها در آمریکا عنوان می کنند توافق برجام باید پاره شود برخی در داخل که مدعی دلسوز بودن برای کشور هستند نیز خواستار بر هم خوردن برجام هستند.

پزشکیان تاکید کرد: در انتخاباتی که گذشت مشاهده شد وقتی حامیان دولت یا اصلاح طلبان مسئله ای را عنوان می کردند  فقط کافی بود این موضوع از سوی آمریکا نیز عنوان می شد تا منتقدان لب به اعتراض باز کنند که شما در راستای اهداف آمریکا حرکت می کنید؛ با این تفسیر آیا نمی توان مدعی شد مخالفانی که امروز دم از توقف برجام و پاره شدن توافقنامه می زنند با امریکا و اسرائیل که آنها نیز خواهان این موضوع هستند همسو شده اند؟!

پزشکیان ادامه داد: انچه وجود دارد آن است که تفاهم نامه موجود مزایا و معایبی دارد و ما نمی توانیم مدعی شویم که همه دسترسی ها را دارا هستیم. اگر نیت تغییر شرایط به سود کشور است قطعا آن تخریب برجام نیست چراکه با این کار ممکن است تمامی راه ها را بر خود ببندیم و همه دنیا را مقابل خود قرار دهیم.

نماینده مردم تبریز خاطر نشان کرد:  ایا به دنبال این هستیم که فضایی مبهم و تیره به وجود بیاید که در این فضای تیره و تاریک آن افرادی که قدرتی دارند هر کاری می خواهند انجام دهند و بعد برای اینکه در جامعه جو را به گونه ای دیگر جلوه دهند، دست به کارهای نمایشی بزنند؟!

مسعود پزشکیان با اشاره به این موضوع که برخی با شعار اقتصاد مقاومتی خواستار توقف برجام هستند گفت: نباید فراموش کرد شعار دادن در مورد اقتصاد مقاومتی کار سختی نیست و وقتی صحبت از اقتصاد مقاومتی به میان می آورند باید راه و روش آن را نیز بلد باشند.

وی افزود : افرادی که نتوانسته اند خود را اصلاح کنند و همواره تاکید دارند روشی که در پیش گرفته اند روش صحیحی است چطور می توانند اقتصاد مقاومتی راه بیاندازند؟! طبیعی است که این افراد همان رفتار قبل را با همان شیوه به جلو می برند و بعد اسم آن را اقتصاد مقاومتی می گذارند ولی ما همچنان مشکل اقتصادی داریم و بسیاری از جوانان ما بیکار هستند و امروز مسئله ای که به شدت کشور را تهدید می کند بیکاری جوانانی است که به سرعت عمرشان می گذرد و هنوز نتوانسته اند کاری برای خود پیدا کنند.

منبع: برنا


ویدیو مرتبط :
شش روز تحصن دربرابر مجلس برای تصویب نشدن برجام