سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بهار اصفهان کم بارش است


رییس اداره پیش‌بینی و پیش آگاهی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در سه ماهه پاییز و یک ماهه زمستان سال 94 میزان بارش‌ها به خصوص در غرب استان نسبت به سال گذشته افزایش 10 درصدی داشته است.

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص آخرین وضعیت بارش پاییزه استان اصفهان و پیش‌بینی وضعیت بارش‌ها در زمستان و بهار اظهار کرد: همانطور که پیش بینی می‌شد طی سه ماهه پاییز میزان بارش‌ها با افزایش نسبت به سال گذشته و در غرب استان نسبت به میانگین بلند مدت روبرو بوده است.

وی افزود: متاسفانه مناطق مرکزی و به خصوص مناطق شرقی استان اصفهان با کاهش محسوس بارش روبرو بوده‌ است و این موضوع در شهرهایی همچون شهرضا، کاشان، نایین، نجف آباد، ورزنه و مبارکه به طور محسوس دیده می‌شود.

رییس اداره پیش‌بینی و پیش آگاهی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: به طور کلی میانگین بارش پاییزه در استان حدود 12 درصد نسبت به میانگین نرمال کاهش داشته، اما میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته افزایش 10 درصدی داشته است.

695 میلی متر بارش درکوهرنگ و فریدونشهر

خدابخش با اشاره به اینکه افزایش میزان بارندگی در مناطق غربی، جنوبی و جنوب غربی استان مشهود بوده است، تصریح کرد: بارش برف نیز امسال نسبت به سال گذشته در نواحی غربی استان وضعیت بهتری داشته است، اما هنوز با وضعیت نرمال فاصله دارد، این بارش‌ها به ویژه در فریدونشهر مطلوب بوده است.

وی به وضعیت بارش در سرشاخه‌های زاینده رود اشاره کرد و گفت: بارش‌ها در سرشاخه‌ها نیز وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سال گذشته دارد و حتی بارش در فریدونشهر و کوهرنگ نسبت به میانگین بلند مدت بهتر بوده است و این مناطق تاکنون نزدیک به 695 میلی متر بارش داشته‌اند.

رییس اداره پیش‌بینی و پیش آگاهی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تاکید کرد: بارش برف در سرشاخه‌ها نسبت به میانگین بلند مدت افزایشی 10 درصدی داشته و بررسی‌ها نشان می‌دهد در کوهرنگ به عنوان یکی از سرشاخه‌های مهم زاینده رود 90 سانتی متر برف باریده است.

خدابخش به وضعیت دمای هوا نیز اشاره کرد و گفت: دمای شهرهای غربی استان در سال جاری یک درجه سانتی‌گراد گرم‌تر از حد نرمال بوده و در همین زمان میانگین دما در شرق استان نیز دو درجه بالاتر از میانگین رقم ثبت شده است.

بارش‌های اسفندماه خوب نیست

وی با اشاره به پیش‌بینی بارش‌ها در روزهای باقی مانده از بهمن و اسفند ماه گفت: در بهمن ماه نیز مناطق غربی دارای بارش نرمالی خواهند بود، اما برای اسفند برآورد خوبی پیش‌بینی نمی‌شود و بارش‌ها در این مقطع از زمستان مناسب نخواهد بود.

رییس اداره پیش‌بینی و پیش آگاهی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در زمستان سال جاری در کل دمای هوای استان اصفهان یک تا دو درجه افزایش یافته است و همین موضوع باعث آب شدن زودهنگام برف‌ها و کمتر شدن ذخیره برفی می‌شود.

بهار کم بارش خواهد بود

خدابخش بهار پیش رو را نیز کم بارش توصیف کرد و گفت: طبق بررسی‌ها بهار پیش رو به دلیل شرایط اقلیمی متفاوت سال جاری بهاری با رگبارهای شدید خواهد بود و بارش چندان زیادی نخواهند داشت.

وی از تداوم اینورژن تا اواسط اسفند ماه خبر داد و گفت: به دلایل شرایط اقلیمی سال جاری اینورژن تا اواسط اسفند ماه اصفهان را درگیر می‌کند، البته شاید از میزان و تعداد دفعات رخ دادن اینورژن کمتر شود، اما تا اواسط اسفند ماه تداوم دارد.

رییس اداره پیش بینی و پیش آگاهی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مدیریت مسئولانه آبی در سال جاری و بهار پیش رو بسیار حائز اهمیت است چراکه به علت افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا در زمستان امسال برف‌ها سریع‌تر آب و ذخایر برفی کمتر می‌شود، همین موضوع شاید میزان دبی رودخانه‌ها یا آب پشت سدها را افزایش بدهد، اما مدیران باید آگاه باشند که این آب به علت افزایش دما و نه بارش‌های خوب رها شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بارش باران شدید بهار در کردکوی