ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کنیا تهدید به کناره‌گیری از المپیک 2016 ریو کرد


به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویروس زیکا خبرسازترین موضوع در ماه‌های اخیر در حوزه اخبار مربوط به المپیک 2016 ریودوژانیرو بوده است.

این ویروس که توسط پشه منتقل می‌شود، چند روز قبل توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک «ترس» معرفی شد. در همین خصوص نیز اعلام شده که زنان باردار از سفر به مناطق آلوده به زیکا خودداری کنند، چرا که این ویروس می‌تواند باعث تولد نوزادانی با سرهای کوچک و مغزهای تکامل پیدانکرده شود.

زیکا تقریباً در همه کشورهای منطقه آمریکای جنوبی شیوع پیدا کرده اما در برزیل با توجه به میزبانی این کشور برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 باعث ترس بیشتری شده است.

در همین خصوص «کیپچوگه کینو» رئیس کمیته المپیک کنیا گفت: اگر ویروس زیکا به مرحله شیوع کامل برسد، نمی‌خواهیم درخصوص اعزام ورزشکاران کنیایی ریسک کنیم.

کنیا تنها کشوری نیست که در این باره ابراز نگرانی کرده است. کمیته‌های ملی المپیک در بریتانیا، استرالیا، نیوزلند و کره جنوبی نیز تصمیم گرفته‌اند مشاوره‌های لازم را به ورزشکاران خود ارائه کنند.

یکی از مسائلی که باعث امیدواری مسئولان برزیل در مهار زیکا شده، این است که بازی‌های المپیک در 5 آگوست، یعنی زمانی که برزیل فصل زمستان را سپری می‌کند، برگزار خواهد شد و این شرایط آب و هوایی برای از بین رفتن پشه مناسب است.

کنیا در دوره قبلی بازی‌های المپیک در سال 2012 که در لندن برگزار شد، موفق به کسب 2 طلا، 4 نقره و 5 برنز شد و در رده‌بندی مدالی در جایگاه بیست و هشتم قرار گرفت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
طراحی مشعل المپیک 2016 ریو