نگین صدق گویا:رنگ نقش بسزایی در طراحی لباس دارد


نگین صدق گویا:رنگ نقش بسزایی در طراحی لباس داردسینما خبر/ پوشش اسلامی قانون کشور ما است که برای زیبا‌تر شدن می‌توان آن را با رنگ و مد هماهنگ کرد.
نگین صدق گویا بازیگر تلویزیون در گفتگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با بیان این نکته که طراحی لباس در زندگی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: طراحی لباس در زندگی من از اهمیت بالایی برخوردار است. به سبب علاقه‌مندی به این موضوع تحصیلات خود را در این زمینه گذرانده‌ام. زمانی که وارد این حوزه شدم، تلاش کردم متناسب با ایده و خلاقیت پوشش خود را انتخاب کنم. همیشه بر مبنای تناسبات هارمونیک رنگ لباس خود را انتخاب می‌کنم؛ چرا که اعتقاد دارم رنگ نقش بسزایی در طراحی یک لباس دارد. در واقع چندان تابع مد نیستم چرا که معتقدم مد از ذهن ناخودآگاه شکل می‌گیرد و بعد از گذشت زمان فراموش می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر رنگ در مد گفت: اعتقاد دارم مد باید بر اساس رنگ شکل بگیرد. متاسفانه در جامعه ما رنگ‌های تیره به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است ولی به نظر من استفاده از این رنگ‌ها موجب تکرار و افسردگی می‌شود و تاثیرات منفی بر روحیه مردم جامعه می‌گذارد.

بازیگر سریال «به کجا چنین شتابان» درباره جایگاه رنگ در پوشش اسلامی توضیح داد: پیگیر بودن مد و رنگ تضاد و تقابلی با پوشش اسلامی ندارد، پوشش اسلامی قانون کشور ما است که برای زیبا‌تر شدن می‌توان آن را با رنگ و مد هماهنگ کرد. نباید این طرز فکر را داشته باشیم که با رنگ مشکی می‌توانیم حجاب اسلامی را رعایت کنیم. هنرمند الگوی جامعه است پس می‌توانیم از طریق او استفاده از رنگ‌های شاد را در پوشش اسلامی آموزش دهیم تا مردم جامعه به این آگاهی برسند که در عین حال هم می‌توانند حجاب اسلامی را رعایت کنند و هم استفاده از رنگ‌های شاد تاثیر بسزایی در روحیه آن‌ها دارد. در این صورت مردم جامعه متوجه می‌شوند که با رعایت مد و استفاده از رنگ‌های شاد می‌توانند پوشش اسلامی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که در سینما چقدر به طراحی لباس توجه می‌شود گفت: به سبب بودجه و هزینه اکثر کارگردانان در فیلمهای خود از طراحی لباس استفاده نمی‌کنند، از سوی دیگر به دلیل محدودیت‌هایی که در سینما وجود دارد در هر کارکتری نمی‌توانیم مد را رعایت کنیم. به همین منظور از لباس غالباً برای نشان دادن شخصیت کاراکتر‌ها استفاده می‌کنیم.

این هنرمند در پایان با بیان این که مد پدیده ای نیست که محدود به شرایط کشور ما باشد یاد آور شد: مد پدیده ای جهانی است که در تمام دنیا به عنوان یک صنعت شناخته شده و مردم بدان توجه ویژه دارند. ما نیز می‌توانیم با توجه به شرایط کشورمان در مد تغییراتی را بوجود آوریم و به مردم جهان عرضه کنیم. خوشبختانه هنرمندان کشورمان به این آگاهی رسیده‌اند که در مراسم‌های مختلف با پوشش متفاوت که مطابق با شرایط جامعه است، مد ایرانی را معرفی کنند.


منبع: سینما خبر


ویدیو مرتبط :
نقش قوانین حاکمیتی - محمد جواد صدق آمیز - لباس ایرانی