سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزارش دو سال خدمت، استاندار اردبیل آخرین وضعیت مگاپروژه ها و وضعیت اقتصادی استان را تشریح کرد


مجید خدابخش چهارشنبه شب با اشاره به اجرای چهار مگاپروژه زیربنایی در این استان بیان کرد: دولت تدبیر و امید وارث پروژه های نیمه تمام بسیا ری از گذشته بود و منابع ملی نیز در اختیار نداشت و در این برهه بود که استانداری اردبیل به اینجانب سپرده شد ، منابع اعتباری مناسب در اختیار ما نبود و ما باید به سمت منابع غیر دولتی می رفتیم و بر این اساس تصمیم بر آن شد که به جای پروژه های کوچک و غیر اثر گذار چند پروژه زیربنایی و تاثیرگذار در مسیر توسعه استان به اجرا گذاشته شود.
وی بیان کرد: بر این اساس چهار مگاپروژه اراضی پایاب سد خداآفرین ، مطالعات و کشف پهنه های معدنی، ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان و فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی نمین برای اجرا برنامه ریزی شد .
وی اظهار کرد: هم اکنون پس از ماهها تلاش و رفع مشکلات و گیرهای ریز و درشت در مسیر اجرایی این مگاپروژه ها ، روند اجرایی آنها در مسیر تسریع می باشد.
او ادامه داد : پروژه بزرگ اراضی پایاب سد خدافرین که قرار است در طول چهار سال 80 هزار هکتار از اراضی منطقه مغان را به کشت آبی تبدیل کند روند اجرایی سریعی گرفته و و هم اکنون دو سازمان امور آب و جهاد کشاورزی در این زمینه فعال شده اند.
وی بیان کرد: اعتبار یک میلیارد دلاری از محل مهار آب های مرزی تامین شده و امور آب با یک هزار و 450 میلیارد ریال اعتبار پروژه های امسال خود را شروع کرده و جهاد کشاورزی نیز با دو هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار از روز پنج شنبه عملیات اجرایی پروژه مربوط به خود را در بیله سوار شروع می کند.
استاندا اردبیل همچنین به موضوع عملیات مطالعه و کشف پهنه های معدنی در استان اشاره کرد و گفت : بر اساس آخرین گزارش ها عملیات مطالعاتی در سه پهنه معدنی قزل اوزن ، باغرو و سبلان به سرعت در حال انجام است و شرکت های بزرگ معدنی دراین مناطق به نتایج امیدوار کننده ای دست یافته اند و قرار است عملیات اکتشافی در این پهنه ها در سال آینده شروع شود.
خدابخش همچنین به موضوع فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی نمین اشاره کرد و گفت: این منطقه که سال ها پس از تصویب بلاتکیلف بود با انتخاب و واگذاری به یکی از شرکت های بزرگ اقتصادی کشور فعال شده و به سرعت به سمت فعال شدن پیش می رود.
او با بیان اینکه با تخصیص 30 میلیارد ریال عملیات اماده سازی این منطقه در حال انجام است گفت : با پایان یافتن عملیات طراحی ، نقشه کشی و زون بندی واگذاری اراضی این منطقه به متقاضیان ساخت واحد تولیدیف تجاری و خدماتی شروع خواهد شد.
استاندار اردبیل به پیشرفت مسیر تصویب منطقه آزاد تجاری ، صنعتی استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت : این منطقه با پوشش بخش هایی از شهرستان های پارس آباد ، بیله سوار و گرمی مغان پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی مجلس با گردآوری بیش از 50 امضا نمایندگان آماده طرح در صحن علنی مجلس و توصیب نهایی می باشد.
خدابخش همچنین ادامه داد : منطقه وِیژه گردشگری نیز برای شهرستان های مشگین شهرو سرعین در این کمیسیون تصویب شده است و با اجرایی شدن منطقه شاهد تحولات بزرگی خواهد بود.
وی با بیان اینکه مدیریت اجرایی استان بشدت پیگیر این مگاپروژه ها می باشد، اظهار داشت : تلاش و وعده ما به نتیجه رساندن این پروژه های زیر بنایی می باشد و با اجرایی شدن آنها زمینه و فرصت های بسیار بزرگی برای توسعه و جهش اقتصادی استان اردبیل فراهم خواهد شد.

راه آهن چشم مشارکت اروپایی ها
*************************************
استاندار اردبیل با اشاره به موضوع پروژه راه آهن اردبیل گفت : همانگونه که در زمان سفر رییس جمهوی محترم به استان اردبیل وعده داده شد قرار است این پروژه از طریف فایناس خارجی اجرایی شود.
وی با اشاره به صرف سه هزار میلیارد ریال برای پروژه راه آهن اردبیل افزود: برای تکمیل این پروژه به هشت تا 9 هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد که باید از طریق فایناس تامین شود.
به گفته وی، در این مدت شرکت هایی ازاوکراین و چین وارد مذاکره شدند که تاکنون به سرانجام نرسیده اما ما امیدواریم در شرایط پس از تحریم و وارد شدن پای سرمایه گذاران بویژه اروپایی ها، پروژه را با مشارکت آنها اجرایی کنیم.
استاندار اردبیل همچنین پیرامون بحث هایی در باره احتمال تغییر مسیر راه آهن گفت: این امر تخصصی و در حوزه عمل وزارت راه و شهرسازی است اما این ورازتخانه تاکنون بر عملیاتی شدن همین پروژه و مسیر اجرایی تاکید دارد.

بنیاد برکت 110 میلیارد ریال در بخش صنعت اردبیل سرمایه گذاری می کند
********************************************************************
استاندار اردبیل با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمینه جذب بنگاههای بزرگ شبه دولتی برای سرمایه گذاری در استان گفت: یکی از مهمترین این بنگاهها، بنیاد برکت است که پارسال با مشارکت 600 میلیاردی توانست چندین کارخانه و واحد تولیدی متوقف را دوباره فعال کند.
وی بیان کرد: قرار است این بنیاد امسال نیز با سرمایه گذاری یک هزار و 100 میلیارد ریال در ایجاد و فعال سازی چندین کارخانه بزرگ دیگر نیز مشارکت کند.

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تشریح آخرین وضعیت پرسپولیس از زبان طاهری