علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



«ضامن آهو»میزبان کودکان نیشابور شد


به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته بزرگداشت بسیج نمایش كودكانه آیینی با عنوان «ضامن آهو» به کارگردانی محمد رضایی و نویسندگی مرتضی داریوند نژاد در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور به روی صحنه رفت.

مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در حاشیه برپایی این نمایش اظهار داشت: این نمایش با محوریت و هدف انتقال مفاهیم فرهنگ رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت در بین کودکان و نوجوانان بر روی صحنه رفته است.

غلامرضا سلامتی بیان کرد: هنرمندان خوش ذوق و با قریحه تأتر نیشابور با اجرای نمایش های مختلف با موضوعات متنوع باعث آشتی مردم به خصوص کودکان ونوجوانان با تأتر شده اند و نمایش كودكانه آیینی «ضامن آهو» از این جمله نمایش ها است كه همزمان با ایام اربعین حسینی و هفته بزرگداشت  بسیج به روی صحنه رفته است.

وی گفت: نمایش «ضامن آهو» را مرتضی داریوند نژاد به رشته تحریر در آورده و محمد رضایی هنرمند جوان نیشابوری آن را كارگردانی كرده است.

سلامتی ابراز کرد: این نمایش تلفیقی از نمایش کودک وتعزیه خوانی است و در آن هنرمندانی از جمله حامد صادقی، مهدی نجفی، فرشید عمارلو، مبینا طاهر خانی، فاطمه موسوی، شکوفه پیرانی  و ترنم رضایی به ایفای نقش پرداخته  و فرشید اشتری موسیقی آن را بر عهده داشته است.

سلامتی اظهار داشت: این نمایش توسط گروه تأتر سایه وابسته به انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تولید شده وبه روی صحنه  رفته است.

وی با اشاره به داستان این نمایش افزود: صیادی در بیابانی قصد شکار آهویی می‌کند و آهو شکارچی را مسافت زیادی به دنبال خود می‌دواند و عاقبت به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می رساند که اتفاقاً در آن حوالی تشریف ‌فرما بوده است پناه می آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش  كودكانه آیینی «ضامن آهو» تا ۱۶ آذر ماه هر روز ساعت ۱۷ بعد از ظهر  در محل تالار ادیب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور به روی صحنه می رود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ضامن آهو