سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ آلزایمر درمان ندارد ولی پیش‌بینی دارد


دکتر سلام/ آلزایمر درمان ندارد ولی پیش‌بینی دارد

تسنیم/ دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی نقشه‌برداری مغز با اشاره به اینکه هنوز هیچ درمان کاملی برای آلزایمر نداریم ولی حداقل می‌توان با این تکنولوژی بروز آلزایمر را پیش‌بینی کرد، گفت:‌ با تکنولوژی نقشه‌برداری مغز می‌توان دریافت که چرا حافظه از دست می‌رود.
علی یونسی در نشست خبری دومین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز با اشاره به اینکه نقشه‌برداری مغز از جدیدترین روش‌های علوم اعصاب در دنیا است به ورود آمریکا در این حوزه اشاره کرد و افزود: مثلاً رئیس جمهور آمریکا در یکی از سخنرانی‌هایش عنوان کرد که با استفاده از این تکنولوژی مغز توانسته‌اند با هزینه یک دلار چند دلار برگردانند بنابر این سرمایه‌گذاری در نقشه‌برداری مغز جهت درک فعالیت‌های مغزی بسیار اهمیت دارد زیرا هم اکنون درک ما از فعالیت‌های مغز بسیار کم است. یعنی نمی‌دانیم هر سلولی دقیقاً چه وظایفی دارد.

یونسی با اشاره به بکارگیری نقشه‌برداری مغز در فرآیند راه‌اندازی کامپیوترهای پیشرفته عنوان کرد: مثلاً می‌توان با این تکنولوژی دریافت که چرا حافظه از دست می‌رود و این در حالی است که ما با توجه به افزایش سن در جامعه ایرانی شاهد افزایش بیماریهای مغز و اعصاب و روان که هزینه‌های بسیاری را نیز دارد، مواجه‌ایم. بنابراین باید برای راه‌های جدید تشخیص و درمان اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه دومین کنگره بین‌المللی نقشه‌برداری مغز 23 تا 25 آبان در بیمارستان میلاد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: به هر حال دانش زیادی در حوزه نقشه‌برداری مغز نه تنها در ایران بلکه در دنیا وجود ندارد. مثلاً هنوز هیچ درمان کاملی برای آلزایمر نداریم ولی حداقل می‌توان با این تکنولوژی بروز آلزایمر را پیش‌بینی کرد یا اینکه ذهن را به صورتی تحریک کرد تا زوال عقل کمتری رخ دهد.


ویدیو مرتبط :
دکتر سلام 75 - آلزایمر دولتی ها