سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدارس مهران برای اسکان زوار اربعین نیازمند تجهیزات است


علی بیرانوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چنانچه برای اسکان زوار در مهران نیاز به مدارس باشد باید این فضاها به امکانات اولیه نظیر موکت، وسایل گرمایشی، امکانات بهداشتی و... مجهز شود.
وی ادامه داد: در این زمینه ارگان هایی مانند جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید همکاری داشته باشند تا مدارس مهران برای اسکان زوار اربعین حسینی مهیا شود.
وی بیان کرد: اگرچه تمامی سعی این سازمان جلوگیری از تعطیلی مدارس برای عدم ضربه به آموزش و درس دانش آموزان است ولی در صورت نیاز، اسکان در شیفت مخالف مدارس انجام و یا در نهایت مدارس مهران در روزهای منتهی به اربعین تعطیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مدارس مهران پارسال به علت اسکان زوار دچار آسیب هایی در فضای سرویس های بهداشتی و کلاسی شدند گفت: امسال سعی می شود در این زمینه با نظارت بیشتری اسکان زوار انجام شود.
بیرانوندی تاکید کرد: شهرستان مهران 17 فضای آموزشی دارد و علاوه بر این همه مراکز رفاهی وابسته به آموزش و پرورش نظیر باشگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم در شهرستان های مهران، دهلران، ملکشاهی و ایلام برای اسکان زوار مهیا می شوند.
وی ادامه داد: این اداره کل از آمادگی کامل برای اسکان زوار اربعین برخوردار است و در این زمینه تمامی امکانات آموزش و پرورش مرکز استان و شهرستان مهران برای اسکان زوار به کارگیری می شود.
بیرانوندی با بیان این که پارسال این اداره کل یکی از اعضای فعال ستاد اربعین بود، افزود: آموزش و پرورش در کنار سایر دستگاه های اجرایی استان با استفاده از ظرفیت های موجود خود در حوزه اسکان و پذیرایی در خدمت زائران اربعین حسینی است.
مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام، مهمترین مسیر تردد زوار به عتبات عالیات عراق است و در ماه های محرم و صفر به ویژه اربعین سال گذشته کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی بود.
بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار حسینی اربعین پارسال برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از راه مرز بین المللی مهران به کشور عراق سفر کردند.
پیش بینی می شود، این میزان در اربعین امسال به دو برابر افزایش یابد.
7171/6034/6033

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
هلابیکم یا زوار - ماساژ زوار اربعین امام حسین - 2014