سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماینده مجلس: بجای مقصر معرفی کردن دولت قبل جلوی مصادره اموال ملت را بگیرند


نماینده مجلس: بجای مقصر معرفی کردن دولت قبل جلوی مصادره اموال ملت را بگیرندفارس/ عضو کمیسیون بودجه مجلس به دولت توصیه کرد از همه ابزارها برای ممانعت از مصادره دو میلیارد اموال ملت از سوی آمریکا استفاده کرده و دست از مقصر جلوه دادن دولت قبل در این باره بردارد.

سیدسعید زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی درباره توضیح معاون اول رئیس‌جمهور در مورد چرایی مصادره 2 میلیارد از اموال و دارایی‌های ایران از سوی آمریکا گفت: آیا به این دلیل که این دولت یا آن دولت اشتباهی در یک معامله خارجی انجام داده‌اند باید بگذاریم تا آمریکا هر گونه خواست با اموال مسدودشده کشورمان بازی کند؟

وی بی‌تحرکی در قبال مصادره اموال کشور در خارج از کشور را شرم‌آور خواند و افزود: هر نهاد و شخص مسئولی در قوای سه‌گانه در برابر این اقدام آمریکایی‌ها کوتاه بیاید، به مردم خیانت کرده است.

زمانیان با یادآوری تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکایی‌ها و به نتیجه نرسیدن برجام تاکنون، گفت: دولت باید از همه ابزارهای قانونی خود برای ممانعت از مصادره 2 میلیارد اموال ملت از سوی آمریکا استفاده کند و دست از توجیهاتی از قبیل مقصر جلوه دادن دولت قبل در این خصوص بردارد.

وی بر ضرورت برخورد قاطع با چپاول اموال ملت از سوی دولت‌های خارجی تأکید و خاطرنشان کرد: نباید به جای آن سعی در انداختن توپ در زمین دولت گذشته کرد؛ چراکه مردم چنین سخنانی را نمی‌پذیرند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، گفت: شأن یک معاون اول رئیس‌جمهور بالاتر از این است که در واکنش به غارت اموال ملت در خارج از کشور، به چنین دستاویزهایی متوسل شود.

زمانیان با تصریح بر اینکه دست دزد باید قطع شود نه‌اینکه با او مدارا شود، در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: افکار عمومی به‌شدت منتظر نتایج عملی برجام است.

وی با اشاره به اینکه هنوز پول نفت وارد کشور نمی‌شود، بیان داشت:‌ پس از برجام نیز اموال حاصل از فروش نفت بلوکه شده و وارد کشور نمی‌شود و در حقیقت چیزی دست ما را نگرفته و برجام دستاوردی برای ما نداشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت اشتغال، گرانی و رکود پس از برجام وضع وخیم‌تری پیدا کرده است و اگر دولت در برابر مانع‌تراشی آمریکا اقدام قاطعی صورت ندهد، معضلات کشور تشدید خواهد شد.

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دیروز در سومین نشست مشترک مدیران عامل بانک‌های خصوصی و دولتی تصریح کرد: هیچ جای این اتفاق (مصادره 2 میلیارد دلار از منابع ایران توسط آمریکا) به دولت ربطی ندارد. بعضی‌ها ذوق کردند که این دولت در یک جای این کار نقش داشته است در حالیکه بهانه‌های دادگاه آمریکا برای چند ده سال قبل است.

جهانگیری در همین رابطه تأکید کرد: در دولت گذشته یک بی‌تدبیری انجام گرفت و علی‌رغم اینکه ما می‌دانستیم آمریکایی‌ها به دلیل همین احکام و به دلیل عدم پایبندی‌شان به خیلی از مقررات از هر فرصتی علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند تا منابع ما را بگیرند و یا مصادره کنند و بعدا بگویند دادگاه‌های ما حکم داده‌‌اند اما مسئولان دولت قبل تصمیم گرفتند بخشی از منابع بانک مرکزی با یک اوراقی در اروپا مدیریت شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در ادامه این ماجرا متأسفانه با بی‌تدبیری کامل 2 میلیارد اوراق آمریکایی خریدند و این باعث شد که آمریکایی‌ها به راحتی این منابع را ابتدائا مسدود و سپس مصادره کنند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
کارت زرد ملت به نماینده ی مجلس