سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



از مزایای شستن دستی لباس ها آگاه هستید؟


چگونه/ در زمان های پیشین، شستن دستی لباس ها تنها راه شستن لباس ها بود، اگر چه که مردم لباس های کمتری داشتند، ولی این کار همچنان پردردسر و زمانبر بود. ماشین لباسشویی های مدرن، زحمت و دردسر تمیزکردن لباس ها را برطرف کرده اند ، ولی تعدادی از لباس ها نمیتوانند توسط ماشین شسته شوند، در نتیجه خیلی از مردم به همان روش قدیمی شستن دستی لباس روی آورده اند. در این مطلب بیشتر درباره این روش شست و شو صحبت خواهیم کرد.
لباس ها
به طور فنی، هر لباسی که روی برچسبش ننوشته باشد “مخصوص خشکشویی” میتواند با دست شسته شود، ولی بسیاری از مردم از شستشوی دستی فقط برای لباس های حساس و لطیف مثل پیراهن های ابریشمی، جوراب های نایلونی ، لباس های زیر زنانه و ژاکت های پشمی استفاده میکنند.
تلاطم و تکان های ماشین لباسشویی میتواند الیاف شکننده این پارچه ها را خراب کند، از این رو این لباس ها عموما با دست شسته میشوند و پهن میشوند تا خشک شوند.
در حالیکه شستن دستی لباس ها شکل و رنگ آنهارا حفظ میکند، در مقابل ممکن است لباس ها به آن تمیزی که با ماشین تمیز میشوند نشوند.
اقتصادی
وقتی که به درستی عمل کنید، ماشین های لباسشویی بعد از یک شستشوی عالی و شستن تمیز لباس ها، یکسری هم لباس ها را بد میشویند، اما شستن تازه ی لباس ها هزینه هم دارد.
نه تنها که خود ماشین لباسشویی هزینه ی سنگینی برای خرید دارد، بلکه هر بار استفاده از آن برای شستن لباس، خود به هزینه های ماهیانه خانه می افزاید.
هر دسته از لباس ها که با ماشین لباسشویی شسته شوند، 40 تا 60 گالون آب میخواهند، در صورتی که اگر آنهارا با دست بشویید، چون هر چقدر که لازم است آب میریزید، آب کمتری مصرف میشود.
و در شستن دستی لباس ها، برق کمتری مصرف میشود (درواقع اصلا مصرف نمیشود!)، خیلی کمتر از برقی که نیاز است تا ماشین لباسشویی به کار بیفتد.
زمان و انرژی
راه اندازی ماشین لباسشویی برای شستن لباس ها زحمت خیلی کمی میخواهد، فقط مقداری پاک کننده در مخزن مخصوص میریزید، لباس ها را در لباسشویی می اندازید، در را میبندید و دکمه روشن شدن را میزنید.
کسانی که تنبل هستند و کم حرکت میکنند، آنهایی که برنامه ی زمانی فشرده و سختی دارند و آنهایی که بعد از یک روز سخت کاری خیلی خسته هستند باید از شستن دستی لباس ها اجتناب کنند، چرا که هم زمان و هم زحمت و تلاش زیادی میخواهد.
همچنین میشود گفت که شستن دستی لباس زیادی هم سخت نیست، یک وان، تشت و یا سینک را پر از آب کنید.
وقتی که آب هنوز متلاطم است پاک کننده را به آن اضافه کنید تا کف تولید شود.
لباس ها را روی حباب های صابون قرار دهید و بگذارید آرام آرام زیر سطحشان ته نشین شود.
از یک قاشق بزرگ برای تکان دادن لباس ها استفاده کنید و سپس هر جای سخت و خیلی کثیفی از لباس را با دست بمالید، لباس ها را بشویید و آنهارا بچلانید تا آب اضافی شان بیرون بیاید، سپس آنهارا پهن کنید تا خشک شوند.
ملاحظات
در حالیکه شستن دستی لباس ها با کم کردن هزینه های پول قبض آب،برق و کم کردن مراجعه به خشک شویی میتواند پول شمارا ذخیره کند، همیشه بهترین گزینه برای تمیز کردن لباس ها نیست.
در بسیاری اوقات، ماشین لباسشویی از آب داغتر و پاک کننده های قویتر استفاده میکند که دست در جلوی آن ها دوام نمی آورد.
نتیجه این عمل فقط درخشان تر شدن رنگ های درخشان و سفیدتر شدن قسمت های سفید نیست، بلکه بیشتر میکروب ها و باکتری هایی را که در لباس های خاکی و کثیف پیدا میشوند میکشد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آیا از Shape های مخفی فتوشاپ آگاه هستید ؟