سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وال استریت ژورنال: سرویس YouTube Red به نبرد با Netflix خواهد رفت


وال استریت ژورنال: سرویس YouTube Red به نبرد با Netflix خواهد رفت

در حال حاضر، سرویس YouRube Red همان یوتوب است با دو تفاوت عمده: اولی اینکه هیچ تبلیغی روی ویدیوها نمایش داده نمی شود و دومی اینکه کاربران می توانند ویدیوها را به صورت آفلاین مشاهده کنند (به عبارتی دانلود کنند).

دیجیاتو/ در حال حاضر، سرویس YouRube Red همان یوتوب است با دو تفاوت عمده: اولی اینکه هیچ تبلیغی روی ویدیوها نمایش داده نمی شود و دومی اینکه کاربران می توانند ویدیوها را به صورت آفلاین مشاهده کنند (به عبارتی دانلود کنند).

اما اگر گزارش جدیدی که وال استریت ژورنال منتشر کرده حقیقت داشته باشد، گوگل قصد دارد تا Youtube Red را در زمینه های استریم سریال و فیلم به رقیبی برای نتفلیکس تبدیل کند.

در این گزارش آمده که مدیران یوتوب در حال برگزاری قرارهای ملاقات خصوصی با تهیه کنندگان هالیوودی هستند تا قراردادهایی برای ارائه محتوای جدید به ثبت برسانند. احتمالا یعنی فیلم های سینمایی و سریال هایی که به صورت رایگان در دسترس نیستند، قرار است تحت اشتراک یوتوب رد در اختیار کاربران قرار بگیرد. یوتوب در حال حاضر به دارندگان شبکه های رسمی بابت تعداد مشاهده هر ویدیو مبلغی می پردازد و بعید نیست که مقامات این سرویس، چنین پیشنهادی هم برای تهیه کنندگان هالیوودی داشته باشند.

استریم محتوا به شیوه Netflix می تواند تغییری بزرگ در یوتوب باشد. از زمانی که این سرویس راه اندازی شده تاکنون، نحوه کارکرد یوتوب بسیار ساده بوده است. کاربران ویدیوها را آپلود می کردند و بابت میزان تماشای هر ویدیو، از طریق تبلیغات پول در می آوردند.

اما اخیرا، یوتوب با ارائه سرویس Red، این فرمول را به هم ریخته است. همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، کاربران به ازای پرداخت مبلغ اشتراک، دیگر تبلیغات را مشاهده نخواهند کرد. اضافه شدن قابلیت مشاهده فیلم های سینمایی و سریال ها به شیوه Netflix نیز می تواند عاملی موثر در جذب تعداد مخاطبان اشتراک Youtube Red باشد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مصاحبه ساتیا نادلا با وال استریت ژورنال