سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تاخیر چیت‌چیان برای حضور در کمیسیون عمران مجلس و سوال‌های بی‌پاسخ نمایندگان


سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه کمیسیون متبوعش اظهار داشت: دو دستور کلی در این جلسه مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این دستورها گزارشی از سوی نماینده ناظر مجلس در شورای عالی معماری و شهرسازی بود که به دنبال آن نقطه نظر اعضا ارائه و مطرح شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: گزارش ارائه شده به کمیسیون خوب بود اما ملاحظاتی هم مدنظر بود که تذکر داده شد لذا این تذکرات باید در شورای عالی معماری و شهرسازی مدنظر و لحاظ شود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به ایرادات و ملاحظات گزارش شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد:‌ از جمله این ملاحظات این بود که در این شورا گزارش و طرحی مبنی بر اینکه سیاست‌های کلی نظام و بحث معماری و شهرسازی که رهبر معظم انقلاب مصوب و ابلاغ کرده‌اند به صورت اجرایی داشته باشیم وجود ندارد.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: موارد اجرایی سیاست‌های کلی نظام در حوزه شورای عالی معماری و شهرسازی تضمین و تصویب نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس به دیگر موارد ارزیابی شده در این جلسه پرداخت و عنوان کرد: همچنین گزارشی از عملکرد دو ساله ارائه شد که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این گزارش مشاهده نشد.

هاشمی در این رابطه تاکید کرد که طبیعتا انتظار می‌رود مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی در این شورا مطرح و تصمیم‌گیری شود که در این رابطه هم ظاهرا چیزی تصویب نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسائل دیگری که نقطه نظرات نمایندگان را مطرح کرد این بود که در قالب طرح به وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام خواهد شد تا در برنامه‌های این شورا لحاظ شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ارائه گزارش عملکرد وزارت نیرو از جمله برنامه‌های این جلسه بود که متاسفانه به دلیل تاخیر وزیر نیرو در این جلسه بحث مربوط به این مسئله لغو شد و به جلسه دیگری موکول شده تا عملکرد وزارت نیرو مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

هاشمی خطاب به وزیر نیرو گفت که با توجه به اینکه بودجه وزارت نیرو 30 درصد در بخش ریالی و 500 میلیون دلار در بخش ارزی افزایش داشته انتظار می‌رود عملکرد خوبی از وزارت نیرو صورت گیرد تا نقطه نظرات نمایندگان را پاسخگو باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پاسخ وزیر نفت به سوال نمایندگان مجلس